صورتی.

کلبه ی هنر

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

دانلود اهنگ جدید محسن چاوشی به نام ظهر عطش.

 

برای دانلود اهنگ جدید محسن چاوشی به نام ظهر عطش اینجا کلیک کنید.

 

به مناسبت این ماه عزیز...

 

به مناسبت این ماه عزیز از تمام دوستان نویسنده ی مطلب در سایت‌ میخواهم که مطالبی با این موضوعات بگذارید خیلی بهتره،ولی ازاد به گذاشتن مطالب دیگر نیز هستید.

باموی خیس نخوابید.

باموی خیس نخوابید.
آخرین خبر : با موي خيس نخوابيد، خطرناک است! 
تاریخ انتشار: 95/07/12 9:33 
ايلنا/ خوابيدن با موي خيس و خشک نشده يکي از بدترين عادت هايي است که برخي‌ها دارند. اگر شما هم اينگونه هستيد بهتر است اين عادت بد و مضر را ترک کنيد. خوابيدن با موي خيس به سه دليل بزرگ خطرناک است.
به سه دليل توصيه مي شود که حتما موهاي خود را خشک کنيد و بخوابيد و به هيچ وجه با موهاي مرطوب يا خيس نخوابيد.
سردرد
درجه حرارت در خواب افزايش مي يابد. بدن گرم و رطوبت سر پيچيده شده در حوله، مي تواند سردرد شديد ايجاد کند. وقتي مو مرطوب است درجه حرارت سر نمي تواند با درجه حرارت بدن تطبيق يابد؛ به همين دليل سردرد شديدي در نصف شب به وجود مي آورد.
عفونت
بالش محل مناسبي براي رشد باکتري است زيرا عرق، سلول هاي مرده و روغن هاي پوست را جذب مي کند. موهاي خيس باعث مرطوب شدن بالش مي شود که محل مناسبي را براي رشد عفونت و باکتري فراهم مي کند.
موهاي شکننده و ايجاد موخوره
موها خيلي زود شکننده و به موها آسيب وارد مي شود و درنهايت به موخوره منجر مي شود.
نکته هايي مهم در شانه کردن و خشک کردن مو
_ نکته مهمي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که با موي خود به ملايمت رفتار کنيد. غلاف اطراف هر تار مو به سمت پائين رشد مي‌کند. هنگام خشک کردن موها با حوله يا شانه و سشوار زدن هميشه از سمت ريشه به سمت نوک مو دست را حرکت دهيد تا مو نشکند.
_ از برس مناسب براي هر کاري استفاده کنيد. براي صاف کردن مو از يک برس گرد و قطور، براي مجعد کردن و حالت دادن از برس گرد نازک و از برس تخت براي صاف و يکدست کردن سطح مو استفاده کنيد.
_ استفاده از کرم‌ يا شامپوهاي نرم کننده مو پس از حمام کردن، مو را نرم تر کرده و شانه کردن مو را راحت تر مي‌کند.
_ موهايتان را پيش از شست و شو با شامپو برس کنيد تا خوب از هم جدا شوند.
_ وقتي که مو خيس است شکننده تر است، بنابراين از خشک کردن خشن مو با حوله و شانه زدن و برس کشيدن سفت و سخت بايد جدا خودداري کنيد.
_ برس زدن بايد دو بار در روز ( صبح و شب ) و هر بار دست کم يک دقيقه انجام شود.
_ براي از هم جدا کردن موها، ابتدا شانه را روي نقاطي که گره‌هاي احتمالي وجود دارد بگذاريد‌ و گره‌ها را باز کنيد. موها را نکشيد و به تدريج دسته هايي از مويتان را شانه کنيد.
_ بهترين راه برس زدن موها اين است که سر به طرف پايين باشد و از پشت گردن به طرف پيشاني موها برس شوند و سپس از کناره ها به طرف بالاي سر اين کار را ادامه دهيد و در انتها با بُرس کردن از پيشاني به طرف پشت سر کار را خاتمه دهيد.
_ اگر موهايتان را شستيد، صبر کنيد تا ۸۰ درصد از موهايتان خشک شوند و بعد برس بکشيد.
_‌ از شامپوهاي معمولي و مناسب با نوع موهايتان استفاده کنيد. توصيه مي‌شود از دو نوع شامپو به طور متناوب استفاده کنيد.
_ به قدرت کف اعتماد نکنيد، کف زياد نمي تواند دليل پاکي و تميزي موها باشد. اکثر شامپوها نرم کننده هستند و کمتر کف مي‌کنند.
_ دو بار شست و شو با شامپو در هفته توصيه مي‌شود، اما براي کساني که احساس لزوم مي کنند، شست و شوي هر روزه هم ايرادي ندارد ( البته به شرطي که از شامپوهاي معمولي و مناسب مو استفاده شود ).
_ دو بار شامپو کردن پي در پي بي فايده است و همان يک بار کافي است و در واقع بار دوم شستن، بيهوده پوست سر را حساس مي کند و باعث ايجاد الکتريسيته در موها مي‌شود.
_ اگر مي‌توانيد آبکشي را با آب سرد خاتمه دهيد، چرا که اين عمل باعث مي‌شود کراتين موجود بر روي سطح بيروني مو صاف شود. لذا موي شما با اين عمل صاف تر، درخشان تر و براق تر خواهد شد.
_‌ به طور مداوم از سشوار استفاده نکنيد. بگذاريد گاهي اوقات موهايتان در هواي آزاد خشک شوند.
_ نکته آخر ( که بسيار مهم است واغلب فراموش مي شود ) اينکه شانه و برس خود را حداقل هفته اي يک بار با آب و صابون بشوييد.
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2997637

محصولی ایده آل برای مراقبت از پوست.

محصولی ایده آل برای مراقبت از پوست.
آخرین خبر : محصولي ايده آل براي مراقبت از پوست 
تاریخ انتشار: 95/07/11 9:16 
سلامت نيوز/ وازلين محصولي ايده آل براي مراقبت از پوست به‌حساب مي‌آيد. به دليل خاصيت نرم کنندگي، کاربردهاي مختلفي دارد. البته از آن جا که وازلين از روغن‌ تهيه مي‌شود افراط در مصرف آن توصيه نمي‌شود؛ اما در ادامه مطلب به موارد استفاده از اشاره مي شود:
* براي رفع کمردرد کمي وازلين را گرم کنيد و به کمر بماليد.
* براي پايين آوردن تب، وازلين را براي چند دقيقه در فريزر قرار دهيد و سپس وازلين سرد را به پيشاني بماليد.
* به قسمت‌هايي از بدن ازجمله زيربغل که پوسته‌ پوسته مي‌شود کمي وازلين بماليد.
* براي پيشگيري از عفوني شدن زخم، خراشيدگي يا بريدگي کمي وازلين روي آن بماليد تا به‌عنوان پوشش محافظتي عمل کند.
* براي پيشگيري از آب رفتن در داخل چشم کودک هنگام حمام کردن، کمي وازلين بالاي ابرو بماليد تا آب از ابرو کنار ليز بخورد و وارد چشم نشود.
* روي تاول انگشت پا که به کفش ماليده مي‌شود، کمي وازلين بماليد.
* ‌هنگام خواب کمي وازلين روي پا بماليد و جوراب بپوشيد تا خشکي و ترک پا برطرف شود.
* براي پيشگيري از جوش‌هاي زير بغل‌ و پاي نوزاد از وازلين استفاده کنيد.
* علاوه بر مرطوب‌کننده روز مي‌توانيد آن راکمي گرم‌ کنيد و از آن به‌عنوان کرم مرطوب‌کننده شب استفاده کنيد.
* براي رفع گزيدگي حشرات و درماتيت آتوپيک ( التهاب پوست) که يک بيماري مزمن پوستي است، از وازلين استفاده کنيد.
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2995375

انواع لکه ها و روش پاک کردن انها.

انواع لکه ها و روش پاک کردن انها.
آخرین خبر : انواع لکه‌هاي لباس و روش‌هاي تميز کردن آنها 
تاریخ انتشار: 95/07/11 14:11 
قم فردا/ متاسفانه مردان اين توانايي را ندارند که از لک شدن لباس‌هايشان درطول روز جلوگيري کنند. مهم نيست که چقدر مراقبيد يا اينکه کجا هستيد. ممکن است در خانه، اداره، يا يک رستوران باشيد و لباس‌هايتان بطريقي کثيف شوند. به همين دليل مهم است که بدانيد چطور لکه‌هاي رايج را پاک کنيد. لک کردن لباس، يکي از کارهايي است که ما مردان در آن تبحر داريم! مثلا هنگام چيپس خوردن و تماشاي فوتبال، درست است؟ حالا اگر مي‌خواهيد که يک جنتل من باشيد، بايد ياد بگيريد که چطور اين لکه‌ها را پاک کنيد. در اين مقاله که به نقل از مجله تناسب اندام برايتان انتخاب کرده‌ايم، يک سري راهنمايي براي پاک کردن انواع لکه‌ها آورده‌ايم. و از موادي استفاده کرده‌ايم که احتمالا در حال حاضر آنها را در خانه داريد. توجه کنيد که بعد از پاک کردن لکه، بايد بطور معمول هميشه لباس را بشوييد.
لک دئودورانت
چيزهايي که نياز داريد: سرکه سفيد، ماده شوينده آنزيم دار، ماده شوينده مايع
چطور لکه را پاک کنيد: لکه را بمدت ۳۰ دقيقه در سرکه‌ي سفيد بخيسانيد. سپس پيراهن را با گرم‌ترين آب ممکن که براي آن نوع پارچه مناسب است، بهمراه مواد شوينده‌ي آنزيم دار بشوييد. يک راه ديگر اين است که کمي ماده‌ي شوينده مايع روي لکه بماليد، بگذاريد ۱۰ دقيقه بماند و سپس لباس را بطور معمول بشوييد. اما يادتان باشد دفعه‌ي بعد، قبل از پوشيدن لباس صبر کنيد تا دئودورانتي که اسپري کرده‌ايد خشک شود.
لک خون
چيزهايي که نياز داريد: آمونياک، ادويه‌ي گوشت بدون نمک (حاوي دکستروز، بروملين و کلسيم سيليکات)، حوله کاغذي
چطور لکه را پاک کنيد: اگر لکه تازه است، به مدت ۲۰ دقيقه لباس را با کمي آمونياک در آب سرد بخيسانيد. اگر لکه هنوز باقي مانده، آنرا با آب گرم خيس کنيد و سپس کمي ادويه‌ي گوشت بدون نمک روي آن بماليد و به شکل خمير روي لکه بچسبانيد. آنرا با حوله آشپزخانه بپوشانيد تا مرطوب بماند. روز بعد، خمير را با آب مخلوط با کمي آمونياک، آبکشي کنيد و بطور معمول بشوييد.
لک قهوه
چيزهايي که نياز داريد: سفيد کننده مايع، پراکسيد
چطور آنرا پاک کنيد: اگر بتوانيد لکه را فورا بشوييد، يک شستشوي معمولي کافي است. همچنين مي‌توانيد قبل از پاک کردن لکه از سفيد کننده‌ي مايع استفاده کنيد (براي لباس‌هاي رنگي از سفيد کننده‌ي مخصوص لباس‌هاي رنگي استفاده کنيد). اگر اين کار موثر نبود و پارچه نيز سفيد است، يک قسمت پراکسيد را با شش قسمت آب مخلوط کنيد و روي لکه مالش دهيد.
لک روغن آشپزي يا روغن موتور
چيزهايي که نياز داريد: ماده شوينده مايع، دو عدد حوله کاغذي، يک اتوي داغ، پودر بچه و حلال
چطور آنرا پاک کنيد: اول روغن اضافي را برداريد و ماده‌ي شوينده مايع را مستقيما روي لکه بماليد. روش ديگر اين است که بخش لک شده را بين دو حوله‌ي کاغذي قرار دهيد و اتوي داغ را روي آن بکشيد. اگر عجله نداريد، از پودر بچه استفاده کنيد و بگذاريد در طول شب روغن را جذب کند. در آخر اگر پارچه‌ي لباستان نمي‌تواند آب بسيار داغ را تحمل کند، قبل از شستشو از يک حلال چربي استفاده کنيد.
لک سبزه و چمن
چيزهايي که نياز داريد: لکه بر، سفيد کننده، ماده شوينده، اتانول يا متانول، گليسيرين
چطور لکه را پاک کنيد: اگر لکه‌بر داريد، مقداري از آن را مستقيما روي لکه بماليد و بگذاريد ۵ دقيقه بماند. از سفيد کننده و ماده‌ي شوينده استفاده کنيد. (اگر پارچه سفيد نيست از سفيد کننده‌ي مخصوص پارچه‌هاي رنگي استفاده کنيد) و سپس آنرا بطور معمول در آب گرم بشوييد. يک راه ديگر اين است که با اسفنج کمي اتانول يا متانول را روي لکه بماليد و سپس آن را با آب گرم و صابون پاک کنيد و در آخر يک قسمت گليسيرين را با دو قسمت آب مخلوط کنيد و لکه را تا زماني که کاهش يابد با آن بپوشانيد.
لک آب ميوه
چيزهايي که نياز داريد: يک قالب صابون، ماده شوينده و سفيد کننده
چطور آنرا پاک کنيد: بعد از اينکه پارچه را در آب سرد خيس کرديد، يک قالب صابون روي لکه بماليد. سپس قبل از اينکه خشک شود آن را با ماده‌ي شوينده و سفيد کننده در داغ ترين آبي که مناسب آن نوع پارچه است بشوييد.
لک جوهر
چيزهايي که نياز داريد: الکل ضدعفوني، ماده‌ي شوينده، اسپري مو، يک پارچه خشک
چطور آنرا پاک کنيد: الکل را روي لکه بزنيد و سپس با کمي ماده‌ي شوينده مالش دهيد. اگر بعد از يک شستشوي معمولي، لکه هنوز هم باقي مانده، دوباره اين کار را تکرار کنيد. روش ديگر اين است که مقداري اسپري مو روي لکه بزنيد و قبل از شستشو، آنرا با يک پارچه‌ي خشک مالش دهيد.
لک رژ لب
چيزهايي که نياز داريد: لکه بر، الکل ضد عفوني، آمونياک و اسپري مو
چطور آنرا پاک کنيد: رژ لب، درست مانند خود خانم‌ها سر سخت و لجوج است! اما نگران نباشيد، اگر با شستشوي معمولي از بين نرفت، راه حل‌هايي وجود دارد. شما مي‌توانيد لکه را با يک لکه بر يا الکل ضدعفوني، آمونياک يا اسپري مو مرطوب کنيد و سپس آنرا با آب گرم آبکشي کنيد.
لک انواع سس
چيزهايي که نياز داريد: سفيد کننده، ماده شوينده، لکه بر
چطور آنرا پاک کنيد: قبل از پاک کردن، از سفيد کننده مخصوص لباس‌هاي رنگي روي لکه استفاده کنيد و آنرا با ماده شوينده در آب گرم يا داغ بشوييد. اگر لکه هنوز باقي است، آنرا با لکه‌بر پاک کنيد و دوباره بشوييد.
لک نمک
چيزهايي که نياز داريد: سرکه‌ي سفيد، يک دستمال تميز
چطور آنرا پاک کنيد: در اکثر موارد يک شستشوي معمولي لکه‌هاي نمک را از روي لباس‌ها پاک مي‌کند. با اين حال براي کفش‌هاي مردان، شما بايد يک قاشق غذاخوري سرکه سفيد را با يک فنجان آب مخلوط کنيد. سپس يک دستمال تميز را در محلول بزنيد و با آن لکه‌هاي روي کفش را مالش دهيد. وقتي که خشک شدند، مانند کفش‌هاي نو بنظر مي‌رسند.
لک خمير دندان
چيزهايي که نياز داريد: آمونياک، حوله کاغذي، مايع ظرفشويي
چطور آنرا پاک کنيد: اگر شستشو با آب گرم موثر نبود، سه قاشق غذاخوري آمونياک را با يک فنجان آب مخلوط کنيد و با استفاده از حوله‌ي کاغذي، لکه را با اين مخلوط مرطوب کنيد. همچنين مي‌توانيد يک قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي را با يک ليوان آب ترکيب کنيد و لکه را با آن مالش دهيد. سپس با آب تميز آبکشي کنيد. اگر خمير دندان از نوع خمير دندان سفيد کننده است، براي اينکه پراکسيد موجود در آن، يک لکه سفيد دائمي باقي نگذارد، بايد خيلي سريع عمل کنيد.
نکات کلي
- هميشه برچسب لباس را بخوانيد تا مطمئن باشيد که از يک ماده‌ي نامناسب استفاده نمي‌کنيد، يا به روشي که به لباس آسيب مي‌زند آن را نمي‌شوييد.
- خشک‌شويي يا اتو زدن ممکن است لکه را دائمي‌کند. هميشه براي هر پارچه‌ي خاص، از داغ‌ترين آبي که براي آن پارچه مجاز است استفاده کنيد.
- اگر بعد از اينکه تمام مراحل را انجام داديد لکه باز هم باقي ماند، اين مراحل را تکرار کنيد. قبل از تکرار، شستشو و خيساندن پارچه مي‌تواند مفيد باشد.
- هر زماني که ممکن بود، قسمت لک لباس را تا هر وقت که مي‌شد بخيسانيد.
- در پارچه‌هاي کتاني سفيد و پنبه‌اي، آب ليمو مي‌تواند لکه‌ها را پاک کند. اگرچه ممکن است به رنگ‌هاي لباس آسيب برساند.
بسيار خب، آقايان عزيز حالا ديگر هرگز غافلگير نمي‌شويد، و مي‌توانيد به راحتي زندگي کنيد و به هيچ وجه نگران مسائل بي اهميتي مانند لک شدن لباستان نخواهيد شد.



با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2996184

تاثیرات منفی لاک بر روی ذهن کودکان.

تاثیرات منفی لاک بر روی ذهن کودکان.
آخرین خبر : تاثير منفي «لاک» بر هوش کودک 
تاریخ انتشار: 95/07/12 11:49 
برترين ها/ سمي بودن لاک موضوعي قطعي و به اثبات رسيده است. لاک ها حاوي ترکيباتي هستند که به THE BIG 3 معروفند و مي توانند عامل مشکلات مغزي و برخي سرطان ها باشند. بسياري از پزشکان توصيه مي کنند براي کودکان از لاک و لوازم آرايشي استفاده نکنيد زيرا اين 3 ترکيب مي توانند توان ذهني و بهره هوشي کودکان را پايين آورده و عامل بروز برخي حساسيت ها و بيماري ها در آنها باشند.
با دکتر محمدعلي نيلفروش زاده، متخصص پوست و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، درباره استفاده از لاک براي کودکان و لاک هاي مخصوصي که ادعا مي شود مختص کودکان و از اين مواد سمي مبرا هستند، گفت و گو کرده ايم.
آيا اين موضوع صحت دارد که لاک، حاوي مواد سمي و سرطان زاست؟
بله، لاک حاوي 3 نوع ترکيب مضر است؛ تولوئن که نوعي رزين است و باعث روان شدن لاک مي شود. اين ترکيب در مجاورت هوا به بخاري با بوي تند و شيرين تبديل مي شود و عامل حساسيت پوستي و تنفسي است. ترکيب مضر بعدي دي بوتيل فتالات است که درواقع مايعي چرب است و مقادير زياد آن مي تواند روي هورمون هاي جنسي اثر منفي بگذارد و باعث خارش چشم و پوست و حتي حلق شود، ترکيب سوم هم فرمالدييدها هستند.
اين مواد به عنوان سرطان زا معرفي شده اند. فرمالدييدها عامل سفتي لاک هستند و از نفوذ باکتري به لاک پيشگيري مي کنند. اگر ميزان فرمالدييدي که وارد بدن مي شود، کم باشد، مشکلي ايجاد نمي شود اما حتي ميزان کم آن هم مي تواند باعث بروز حساسيت شود و عامل آبريزش چشم و بيني شود.
بر اين اساس، استفاده از لاک ها مي تواند به شدت مشکل ساز باشد و بايد ممنوع شود. درست است؟
ببينيد، مشکل اصلي را آرايشگران در سالن هاي آرايش پيدا مي کنند که تهويه هواي آن مطبوع نيست. در ضمن توصيه مي شود براي کودکان زير 7 سال که عادت به انگشت مکيدن يا جويدن ناخن دارند نيز لاک نزنيد زيرا تحقيقات ثابت کرده، خوردن اين ترکيبات مي تواند روي ضريب هوشي کودکان و رشد آنها اثر منفي بگذارد اين موضوع در مورد خانم هاي باردار نيز صحت دارد؛ يعني بهتر است در دوران بارداري لاک نزنند زيرا ترکيبات مضر لاک مي توان روي توان هوشي جنين اثر منفي داشته باشد.
اما بيشتر دختربچه ها از همان حوالي 3 سالگي دوست دارند مثل مادرشان رفتار کنند و وقتي مادر لاک مي زند، آنها هم دوست دارند لاک بزنند. جايگزيني براي لاک وجود دارد يا راه حلي ايمن مي توانيد توصيه کنيد؟
بهتر است براي کودکان از لاک هاي سنتي استفاده نکنيد. انواع لاک هاي مختص کودکان در بازار موجود است که بر پايه آب هستند و به راحتي با آب و صابون شسته مي شوند و مواد مضري ندارند. برخي از اين انواع نيز اصطلاحا بيو هستند. در اين مدل لاک ها به جاي حلال ها و روان کننده ها از خمير چوب، پنبه، ذرت، سيب زميني يا گندم استفاده شده است.
البته دوام اين لاک ها کوتاه تر و ميزان براقيت آن کمتر است، ولي يک مزيت قابل توجه دارند؛ اينکه حداقل سمي نيستند. برخي از اين انواع لاک ساختني در خانه هم وجود دارد که پايه آن آرد ذرت و آب و رنگ هاي خوراکي است. البته اين مدل هنوز وارد کشور ما نشده است.
تاريخچه لاک
گفته مي شود تاريخ استفاده از اولين لاک ها به 3 هزار سال قبل از ميلاد مسيح باز مي گردد. در آن زمان، چيني ها ناخن هايشان را با صمغ عربي و سفيده تخم مرغ به رنگ قرمز يا صورتي در مي آوردند. بعد از آن، مصري ها از حنا استفاده کردند و نوک انگشتان و ناخن هايشان را رنگ زدند، لاک ناخن به شکلي که در حال حاضر در بازار وجود دارد، در سال 1920 ميلادي توليد شد و ميشل منارد، مبدع آن بود. جالب است بدانيد ک اين زمان مصادف است با توليد اولين رنگ اتومبيل در دنيا.
با ساختمان ناخن آشنا شويم
ناخن ها اجسام سختي هستند که به صورت صفحات شفاف و محافظ سطح بالاي مفصل انتهايي استخوان انگشت را مي پوشانند و علاوه بر نقش حفاظتي باعث زيبايي دست ها و پاها مي شوند. معمولا ضخامت آنها بين نيم تا سه چهارم ميلي متر است و قابليت انحناي کمي دارند.
هر ناخن از سلول هاي اپيدرمي که کاملا شاخي شده اند، ساخته شده، يعني در مورد ناخن سلول هاي سطح بيروني پوست (که در پوست به آن اپيدرم مي گوييم) به جاي اينکه مثل ساير نقاط بدن بريزد، به يک ساختمان سخت و حفاظتي براي پوشاندن سطح بالاي قسمت انتهايي انگشت تبديل شده است.
از نظر ظاهري ناخن داراي 2 قسمت است؛ سطح ناخن که قابل ديدن است و قسمت ريشه ناخن که قابل مشاهده نيست. ناخن ها از قسمت زاينده يا ريشه به طرف لبه آزاد آن رشد مي کنند. رشد ناخن در دست بيشتر و به طور طبيعي 3 ميلي متر در ماه است و در ناخن پا معمولا کندتر و تقريبا 1.3 رشد ناخن دست است.
رشد ناخن در مردان کمي بيشتر از زنان و در کودکان بيشتر از بزرگسال هاست. البته رشد ناخن در سن هاي بالا و دوران سالمندي کند مي شود. در فصول گرم سال و دوران بارداري و هنگام ابتلا به بعضي بيماري ها، رشد ناخن افزايش مي يابد. زمان بروز بيماري هايي که بدن تب مي کند و فرد دچار سوءتغذيه مي شود رشد ناخن کاهش مي يابد. در ادامه، شما را با قسمت هاي مختلف ناخن آشنا مي کنيم:
1- بخش زاينده ريشه: ريشه ناخن مهم ترين قسمت ناخن است و اگر سلول هاي آن به هر دليلي آسيب ببينند باعث تغييراتي در صفحه ناخن مي شوند. در اين شرايط علاوه بر اينکه شکل، اندازه، ضخامت، قوام و رنگ ناخن تغيير مي کند گاهي ناخن رشد نمي کند يا از بين مي رود. ريشه ناخن بخش زنده ناخن است.
2- بستر ناخن: بستر ناخن در تغذيه عروقي ناخن نقش مهمي دارد و درواقع نوعي بستر عروقي است که صفحه ناخن روي آن قرار دارد. ممکن است ناخن، در اثر صدمه، ضربه، جراحت يا عفونت تغيير رنگ، شکل و ضخامت پيدا کند و از بستر خود جدا شود.
3- کوتيکول: لايه اي کم و بيش سخت تر و ضخيم تر از پوست است که سطح آزاد و انتهاي پوست را در ناخن تشکيل مي دهد و دنبال چين طرفين ناخن است.
4- ماهک ناخن: در شروع بستر ناخن قسمت هلالي به رنگ سفيد (روشن تر از ناخن طبيعي) وجود دارد که آن را ماهک ناخن مي نامند. اين قسمت در ناخن هاي انگشت شست دست و پا واضح تر ديده مي شود.
5- صفحه ناخن: صفحه ناخن در حقيقت روي بستر ناخن قرار گرفته و تا لبه آزاد ناخن را پوشانده است. اين بخش از سلول هاي مرده تشکيل شده و کمترين ميزان رطوبت را دارد. صفحه ناخن بزرگ ترين ساختمان ناخن است که از سلول هاي شاخي تشکيل شده و در تمام طول زندگي و حيات فرد رشد مي کند و در اثر ضربه، جراحت يا ابتلا به برخي بيماري ها و عفونت ها و بالاخره استفاده بيش از حد از مواد پاک کننده و لاک و کاشت ناخن آسيب مي بيند.
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2997968

خطراتی که با استفاده از ظروف یک بار مصرف مارا تهدید میکند.

خطراتی که با استفاده از ظروف یک بار مصرف مارا تهدید میکند.
آخرین خبر : خطراتي که با ظروف پلاستيکي ما را تهديد مي‌کند‎! 
تاریخ انتشار: 95/07/12 15:17 
اطلاعات/ ظروف و کيسه‌هاي پلاستيکي خطرناکند. اين جمله را بارها شنيده‌ايم اما همچنان از اين ظروف و کيسه‌ها استفاده مي‌کنيم بدون اينکه به مشکلاتي که ممکن است برايمان پيش بيايد يا خطراتي که براي محيط زيست ايجاد مي‌شود، توجه کنيم‎!‎
تبليغات زيادي براي حذف پلاستيک از زندگي روزمره انجام مي‌شود و حتي روزي براي اين مساله اختصاص داده شده اما به نظر مي‌رسد چندان موثر نبوده است. البته گويا بيشتر کشورهاي جهان چنين شرايطي دارند! به همين دليلي کشور فرانسه تصميم گرفته استفاده از اين ظروف را ممنوع کند تا از راه قانون شايد بتواند اين مشکل را حل کند‎.‎
از سرطان تا بيش فعالي‎!‎
کشور فرانسه قانون جديدي را تصويب کرده که براساس آن استفاده از ظروف پلاستيکي ممنوع است و از اين به بعد در اين کشور بايد ظروف از مواد اوليه‌اي که قابل تجزيه شدن هستند ساخته شوند.اين قوانين جديد بخشي از طرح «تحول انرژي براي رشد سبز» هستند که قرار است در سال ۲۰۲۰ ميلادي در فرانسه به اجرا گذاشته شود‎.‎درست است که فعالان محيط زيست از اين قانون استقبال کرده‌اند اما قطعا مردمي که به اين ظروف عادت کرده‌اند چندان راضي نيستند و بايد به سختي به شرايط جديد عادت کنند‎. ‎
در ايران هم مردم به اين ظروف عادت کرده اند. شايد قبلا استفاده از آنها محدود به نذري‌ها بود اما امروز پايشان به ميهماني‌هاي خانوادگي هم باز شده و ديگر پذيرايي در ظروف يک بار مصرف انجام مي‌شود که زحمت شستن و تميز کردن صاحبخانه کم شود‎. ‎
در شرايطي که نزديک به ايام محرم هستيم و خيلي از مردم خوراکي‌هاي مختلف نذري مي‌دهند، استفاده از اين ظروف بيشتر مي‌شود و بد نيست نگاهي به همه خطرات اين ظروف بيندازيم شايد امسال فکر ديگري براي نذري‌هايمان کنيم‎. ‎
چيزي که استفاده از ظروف پلاستيکي را خطرناک مي‌کند، ماده «بيسفنول آ» است که با مصرف مواد غذايي در ظروف پلاستيکي وارد بدن مي‌شود و البته در بدن باقي مي‌ماند.اين ماده جزو ساختار چندين پليمر و افزودني پليمري مهم است و بطريهاي پلاستيکي، وسايل ورزشي، ابزار پزشکي و دندانپزشکي، سيلنتها و کمپوزيتهاي پر کننده دندان، لنزهاي چشمي،وسايل برقي خانگي، انواع سي دي و دي وي دي و کنسروهاي غذايي و نوشيدني به کار مي‌رود‎.‎
مطالعات انجام شده بين سالهاي ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ نشان مي‌دهد بيسفنول آ در ادرار ۹۵ درصد بزرگسالان و ۹۳ درصد کودکان وجود داشته است. کودکان بيشتر از بقيه در معرض خطرند چون به ازاي هر کيلوگرم از وزن بدن بيشتر در مواجهه قرار مي‌گيرند و از نظر فيزيولوژيک هم آسيب پذير‌تر هستند.اين ماده از جفت هم عبور کرده و مي‌تواند بر روي تکامل جنين تاثير بگذارد. مغز کودکان نيز در حال تکامل بوده و نسبت به آسيب حساس است و بيسفنول آ مي‌تواند با تاثير برآن بر روي توانايي ذهني، رفتارهاي اجتماعي، باروري و ابتلا به بيماريهايي که سالهاي بعد بروز مي‌کند، تاثير بگذار‎.‎
اين ماده اثرات مختلفي بر جسم، ذهن و حتي رفتار انسان‌ها دارد. بيسفنول آ حتي در مقادير کم باعث بروز بيش فعالي، افزايش خشونت، تغيير در پاسخ به محرکات دردناک و ترسناک، اختلال يادگيري، تغيير در رفتارهاي جنسي، کاهش رفتارهاي مادرانه و افزايش احتمال اعتياد مي‌شود.
مواجهه مداوم با غلظت کم بيسفنول آ در موشهاي آزمايشگاهي باعث مقاومت به انسولين شده است که نتيجه آن افزايش قندخون، افزايش فشار خون و بيماريهاي قلبي عروقي است‎.‎
بلوغ زودرس، افزايش احتمال ابتلاي کودک به سندرم داون(منگوليسم)، کاهش شمارش اسپرم و ناباروري، بروز سرطان سينه و پروستات،به‌هم خوردن عملکرد سيستم ايمني، کاهش سطح آنزيمهاي آنتي اکسيدان، آسيب‌هاي مغزي مثل اختلال يادگيري و حافظه، سقط و تخمدانهاي حاوي کيستهاي متعدد در زنان از ديگر مشکلاتي است که اين ماده در انسان‌ها ايجاد مي‌کند.
ظروف نذري سالم انتخاب کنيد
اگر قصد داريد در ايام محرم و صفر نذري بدهيد بايد بدانيد ريختن غذاي داغ در ظروف پلاستيکي سرطان زا هستند. دکتر اروميه‌اي عضو هيأت علمي پژوهشگاه پليمر مي‌گويد: «مواد سرطانزاي ظروف يکبار مصرف شفاف يا پلي استاليني که در بسياري از ارگانها و مراسم براي چاي و ديگر مواد غذايي داغ استفاده مي‌شوند در دماي ۴۰ درجه سانتيگراد آزاد شده و وارد مواد غذايي مي‌شوند. مواد غذايي مانند آش، چاي داغ، حليم يا شله زرد موجب تجزيه سريع مواد پليمرهاي درون اين ظروف به مونومرها که مواد سرطان زا هستند مي‌شود‎».‎
ظروف يک بار مصرف از جنس پلي استايرن توانايي تحمل دماي بالاتر از ۶۵ درجه را ندارند و ريختن مواد غذايي بسيار داغ در آنها عوارض و خطرات زيادي براي سلامتي مصرف‌کنندگان دارد. فقط اگر نذري تان شربت‌هاي سرد است مي‌توانيد ازاين ظروف استفاده کنيد‎.‎
اگر به هر دليل مجبور به استفاده از اين ظروف هستيد مي‌توانيد با رعايت نکاتي ضررهاي آنها را کمتر کنيد‎:‎
‏۱ـ ظروف پلاستيکي حاوي پلي کربنات را که براي نگهداري مواد خوراکي تدارک ديده شده‌اند در مايکروويو نگذاريد‎. ‎
‏۲ـ معمولا روي ظروف پلي کربناتي که حاوي بيسفنول آ هستند اين علامت قيد شده است:۷# که بهتر است آنرا به خاطر داشته باشيد‎.‎
‏۳ـ از بطري‌هاي شيشه‌اي و يا فاقد بسفنول آ براي شير دهي به کودکان استفاده کنيد‎.‎
‏۴- هنگام خريد اسباب بازي پلاستيکي براي کودکان توجه کنيد که پلاستيک آن فاقد بيسفنول آ بوده و سعي کنيد اسباب بازي‌هاي غير پلاستيکي بخريد‎.‎
‏۵-‏‎ ‎در موقع شستن ظروف پلاستيکي از وسيله يا مواد شيميايي قوي استفاده نکنيد. زيرا اگر سطح داخلي يا خارجي اين ظروف آسيب ببينند و خراش پيدا کنند، غيرقابل استفاده خواهد شد، چون موجب ترشح مواد شيميايي درون بدنه پلاستيک به غذا مي‌شود‎.‎
محيط زيست هم در امان نيست
دليل مخالفت با ظروف پلاستيکي تنها به دليل آسيب‌هايي که به سلامتي انسان وارد مي‌کند نيست. محيط زيست از اين محصولات دست انسان آسيب زيادي مي‌بينند که بايد حواسمان به آن هم باشد چون به خطر افتادن محيط زيست به معناي به خطر افتادن سلامتي و زندگي ما هم هست‎. ‎
استفاده از ظروف يک بارمصرف پلاستيکي که باعث دفع زباله‌هاي ظروف پلاستيکي و انباشت آنها در طبيعت و محيط زيست مي‌شود، به مرور منابع آبي و خاکي، درياها، رودخانه‌ها و حيات جانداران و گياهان را تهديد مي‌کند.چون تجزيه اين ظروف در طبيعت ۲۰۰ تا ۵۰۰ سال طول مي‌کشد و مواد مضر تشکيل دهنده آنها دوباره وارد آب يا خاک شده،به سيکل مواد غذايي برگشته و اثرات منفي بر سلامت مواد غذايي مي‌گذارد‎.‎
از طرفي ظروف و کيسه‌هاي پلاستيکي همراه باد جابه جا شده و وارد رودخانه‌ها و کانال‌هاي آب شده و موجب گرفتگي آبراهه‌ها شده و در بسياري موارد به علت ساکن ماندن آب، زادوولد انواع حشرات افزايش پيدا مي‌کند. کيسه‌هاي پلاستيکي درصورت ورود به محيط زيست دريايي، وارد زنجيره غذايي جانوران دريايي شده و سالانه هزاران گونه از جانوران آبزي از قبيل وال، دلفين، فک و لاک پشت و نيز پرندگان دريايي بر اثر خوردن اين کيسه‌ها و خفگي ناشي از آن مي‌ميرند‎.‎
کيسه‌هاي بلعيده شده حتي پس از مرگ جانوران و تجزيه آنها نيز سالم باقي مي‌مانند، بنابراين دوباره پراکنده شده و از بين بردن حياتي ديگر را ادامه مي‌دهند. پلاستيک‌ها درصورتي که به عنوان زباله دفن شوند، به علت تجزيه آرام و کند در محل‌هاي دفن مي‌توانند سبب تشکيل شيرابه و نفوذ آن به آب‌هاي زيرزميني شوند. اين شيرابه شامل ترکيباتي نظير فلزات سنگين و ساير ترکيبات خطرناک است که جزو ترکيبات زيان آور براي محيط زيست هستند‎.‎
جايگزين‌هاي مناسب
بهترين جايگزين براي ظروف پلاستيکي استفاده از انواع گياهي، مقوايي و اسفنجي است. هرچند تعدادي از متخصصان معتقدند ظروف گياهي هم مضراتي دارند و چندان مناسب نيستند اما به هر حال اثرات منفي کمتري به نسبت همتايان پلاستيکي شان دارند‎.
مي‌توانيم به مرور مصرف اين پلاستيک‌ها را در خانه کاهش دهيم. به جاي کيسه‌هاي متعدد پلاستيکي براي خريد، چند کيسه پارچه‌اي تهيه کنيم که الان از سوي بسياري از موسسه‌هاي حامي محيط زيست فروخته مي‌شوند. مواد غذايي با ظروف پلاستيکي کمتر بخريم و البته به سنت‌هاي قديمي مان برگرديم و خوراکي‌هاي ميهماني‌هايمان را در ظروف چيني و شيشه‌اي سرو کنيم و نه ظروف پلاستيکي. سفره‌هاي يک بار مصرف را جمع کنيم و سفره‌هاي قديم را دوباره از کمدها درآوريم. با همين کارهاي ساده مي‌توانيم هم به خودمان کمک کنيم و هم به محيط زيست.
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2998507

در جشن امشب همه گی دعوتند.

برای عضویت در کانال انجمن توانخواهان فردای اصفهان اینجا کلیک کنید. 

جشن امشب را فراموش نکنید

حضور شما عزیزان در جشن امشب،باعث شادی دل ان عزیزان می شود...

عضویت در مهتاب زنده رود.

عضویت در مهتاب زنده رود.
♪انجمن مهتاب زنده رود♪
مجرى و مشاور برنامه هاى فرهنگى و هنرى.
برای عضویت در کانال تلگرامی مهتاب زنده رود اینجا کلیک کنید.

توانخواهان فردا.

حضور شما دلگرمى فرداى ماست❤
پيشاپيش خوش آمد گويى ما را پذيرا باشيد

طرز تهیه ی ماسه های جادویی...

گام اول : وسایل مورد نیاز

 

وسایل مورد نیاز
  • یک سینی صاف
  • یک ورق فویل آلومینیومی
  • کمی‌ماسه
  • یک بطری اسپری اسکاپ گارد (این محصول در ایران با نام اسپری ضد آب به فروش میرسد)

اگر در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنید، می‌توانید از ماسه ساحل هم استفاده کنید اما ماسه‌هایی که در گل فروشی‌ها هستند بیشتر به کارتان می‌آیند. بدون اسپری ضد آب نمی‌توانید ماسه جادویی درست کنید. قطعاً از خریدن این اسپری ضرر نمی‌کنید چون خیلی بدرد میخورد و باقیمانده آن همه جا به کارتان می‌آید.

گام سوم : سینی را بپوشانید

ابتدا باید سینی که انتخاب کرده اید را با فویل آلومینیومی‌بپوشانید. اگر نمی‌خواهید دوباره از سینی تان برای پخت و پز استفاده کنید، لازم نیست روی آن با فویل بپوشانید. اسکاچ گارد یا اسپری ضد آب از سینی شسته نمیشود.

گام چهارم : ماسه را روی سینی پخش کنید

ماسه تان را بصورت یکنواخت روی سینی پخش کنید. هرچقدر که می‌توانید لایه ماسه را نازک کنید. حالا روی ماسه را یک لایه اسپری ضد آب بزنید. ماسه نباید کاملاً خیس بشود اما روی ماسه‌ها باید کاملاً با اسپری پوشانده شود.

حالا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا اسپری ضد آب کاملاً خشک شود.

گام پنجم : یک لایه دیگر اسپری ضد آب بزنید

وقتی لایه اول کاملاً خشک شد، با دست تان ماسه را زیر و رو کنید. با دست تان ماسه را هم بزنید و سپس سینی را تکان بدهید تا سطح ماسه صاف شود.

دوباره روی ماسه را با اسپری ضد آب بپوشانید.

در مجموع باید سه تا چهار لایه اسپری ضد آب به ماسه بزنید. اگر بعد از اضافه کردن چهار لایه ماسه جادویی کار نکرد، میتوانید چند لایه دیگر هم اسپری ضد آب به آن بزنید. اگر از ماسه طبیعی استفاده می‌کنید، احتمالاً باید لایه‌های بیشتری اضافه کنید.

ماسه جادویی خیس نمی‌شود!


 ابتدا یک قاشق از ماسه جادویی بردارید و آن را امتحان کنید. اگر ماسه خیس شد، باید یک یا دو لایه دیگر اسپری ضد آب به آن اضافه کنید. اگر ماسه خشک ماند و آب به سمت لبه‌های قاشق حرکت کرد، می‌توانید همه ماسه را داخل آب بریزید.

بازی با این ماسه برای بچه‌ها بسیار جالب است. می‌توانید این ماسه را داخل یک لیوان آب بریزید، کمی‌صبر کنید و آب لیوان را خالی کنید. می‌بینید که ماسه بعد از ماندن در آب همچنان خشک است.

 

طرز تهیه ی ماسه های رنگی.

طرز تهیه ی ماسه های رنگی.

آخرین خبر : ماسه هاي رنگي براي کودکان شما تاریخ انتشار: 95/06/20 13:39 خانومانه/ خمير بازي يکي از فعاليت هاي جالب و سرگرم کننده براي کودکان زير هفت سال به شمار مي رود. فعاليتي که علاوه بر افزايش خلاقيت کودک مي تواند از لحاظ آموزشي و رفتاري مفيد واقع شود. اگر شما هم جزء گروه مادراني هستيد که فعاليت ها و بازي هاي کودکتان براي شما اهميت دارد با اين آموزش همراه سايت خانومانه باشيد. امروزه خمير هاي موجود در بازار با برندها و کيفيت هاي مختلف قابل خريداري براي کودکان هستند ولي اين خميرها به دليل غير خوراکي بودن انتخاب مناسبي براي کودکان مخصوصا کودکان زير سه سال نيستند. در پروژه اي که امروز با هم مرور مي کنيم طرز تهيه يک خمير نرم و خوراکي آورده شده است که شما مي توانيد با اطمينان خاطر آن را در اختيار کودک خود قرار دهيد و نگران خوردن احتمالي آن توسط کودک نباشيد. خميري که امروز به شما آموزش داده مي شود نرم است و مانند خميرهاي روغني به دست نمي چسبد، حالتي شبيه ماسه دارد و به راحتي شکل پذير است. براي اين پروژه به مواد زير نياز داريد: آرد سفيد، روغن گياهي، رنگ خوراکي يا پودر آن، ظرفي براي مخلوط کردن مواد و ظرف يا وان بزرگ براي بازي کردن کودک نسبتي که براي مخلوط کردن روغن به آرد بايد به کار برده شود يک به هشت است. يعني به ازاي هشت پيمانه آرد از يک پيمانه روغن استفاده کنيد. در اينجا دو پيمانه آرد را با يک چهارم پيمانه روغن مخلوط مي کنيم. مواد را داخل ظرف گودي ريخته و آرد و روغن را به خوبي با هم مخلوط کنيد. دقت کنيد دستورهاي زيادي براي درست کردن خمير وجود دارد، در اينجا ما قصد داريم خميرهاي نرم ماسه اي رنگ را براي بازي آماده کنيم و براي اين منظور نسبت هشت به يک آرد و روغن کافي به نظر مي رسد. در مرحله بعدي بايد خمير آماده شده را رنگ کنيد. براي رنگ کردن دو راه وجود دارد، راه اول اين است که قبل از اضافه کردن روغن به آرد از کمي رنگ خوراکي پودري استفاده کرده و آن را داخل آرد بريزيد و خوب مخلوط کنيد تا رنگ آرد عوض شود و سپس روغن را به ميزاني که گفته شد به آن اضافه کنيد. راه دوم استفاده از رنگ هاي خوراکي مايع هست که شما بايستي ابتدا رنگ مورد نظر را به روغن اضافه کرده و سپس روغن را به آرد بيافزاييد و مخلوط کنيد. براي داشتن خمير به رنگ تيره تر از مقدار بيشتري رنگ خوراکي استفاده کنيد. بعد از اضافه کردن رنگ به يکي از دو صورتي که در بالا گفته شد آرد و روغن را داخل ظرف با دست به خوبي با هم مخلوط کنيد به صورتي که همه آرد به رنگ مورد نظر آغشته شود. شما مي توانيد اين خمير را در رنگ هاي مختلف درست کرده و سپس در کنار هم داخل ظرف بزرگي بريزيد. براي بازي کودک خود از پيمانه هاي مختلف، ظروف کوچک و بزرگ پلاستيکي و وسايل مشابه استفاده کنيد و آن ها را در اختيار کودک قرار داده تا بازي کند. زير ظرف مورد نظر را مي توانيد با پارچه بزرگي بپوشانيد، نگران به هم ريختگي و کثيف شدن کودک و محل نباشيد و اجازه دهيد کودک از اين بازي لذت ببرد. کودک با مخلوط کردن رنگ ها با يکديگر رنگ هاي جديد را کشف مي کند و با ساختن و شکل دادن خمير با دست توانايي خلق کردن را آموزش خواهد ديد. شما مي توانيد براي محل بازي بچه ها يک وان يا لگن پلاستيکي بزرگ در نظر بگيريد تا فضاي کافي براي بازي در اختيار کودک قرار گيرد. کودکان زير سه سال معمولا خمير را به دهان خواهند برد و شما از اين بابت اصلا نگراني نداشته باشيد زيرا اجزاي تشکيل دهنده خمير شيميايي و ناسالم نيست. شما همچنين مي توانيد ماشين ها و اسباب بازي هاي کوچک کودکان را براي بازي روي خمير در اختيار آنها قرار دهيد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2948758

ماه مهر ماه یادگیری مهربانی هاست...

ماه مهر ماه یادگیری مهربانی هاست...
آخرین خبر : ماه مهر ماه يادگيري مهرباني هاست 
تاریخ انتشار: 95/07/03 8:9 
رنگي رنگي/ صبحت بخير آدم رنگي جان ، فصل رنگي رنگي سال شروع شده…بوي کار، درس و تلاش براي ساختن نيمه دوم سال ميرسه. همه انرژي اي که از يه تابستون خوب و هيجان انگيز گرفتي رو ميخواي بذاري براي تمرکز بيشتر روي اهداف و آرزوهت. يه صبح دل انگيز پاييزي بهت سلام ميکنه. پس چشمهات رو باز کن، به خورشيد پاييزي سلام کن و براي يه روز مفيد و پر انرژي تلاش کن.​
اين هديه امروز ماست تا تو رو براي يه روز خوب همراهي کنيم. حسي که از اين تصوير گرفتي رو تا شب همراه خودت نگه دار و به اطرافيان‌ات منتقل کن. به خودت اميد بده ، هر روز صبحت رو با انرژي شروع ، هيچ کس بهتر از خودت نميتونه کمکت کنه.
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2977935

هدیه ای شیک.

هدیه ای شیک.
آخرین خبر : هديه اي شيک براي سورپرايز کردن آقاتون 
تاریخ انتشار: 95/07/03 8:25 
کاغذ رنگي/ خانما ميتونن براي سالگرد ازدواج يا تولداي شوهراشون از اين بسته بندي شيک استفاده کنند.
براي درست کردن جعبه بايد از سه رنگ مقوا استفاده کنيد که فکر ميکنم سه تا رنگي که توي تصوير ميبينيد بهترين رنگا براي انجام اين کار باشه ..اول سه تا قلب سه رنگ برش بزنيد .. مطالق مراحل 2 و 3 و 4 قلب ها رو برش بزنيد و جلوي جعبه رو در بياريد و قسمت ها رو مطابق شکل به هم بچسبونيد . از يه پاپيون رباني قرمز براي قسمت بالاي جعبه استفاده کنيد .. دکمه ها رو هم مطابق شکل به مقوا بچسبونيد .
حالا بايد خود جعبه رو آماده کنيد .. الگوي جعبه رو مانند تصوير شماره 6 در بياريد و برش بزنيد .. دقت کنيد اندازه ضلع مربع ها بايد اندازه قسمت صاف يه طرف قلب باشه .. جعبه که آماده شد قسمت قلبي جلوي کار رو به جعبه بچسبونيد .. براي قسمت پشت جعبه هم يه قلب اندازه قلب هاي قبلي برش بزنيد و به قسمت عقب جعبه بچسبونيد . 
نکته : براي راحتي کار و سرعت بيشتر ميتونيد قسمت هاي مختلف رو با چسب دو طرفه به هم بچسبونيد .
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2977988

ده نکتهٔ مهم برای کاهش وزن.

ده نکتهٔ مهم برای کاهش وزن.
آخرین خبر : ۱۰ نکته براي کم کردن سريع تر وزن 
تاریخ انتشار: 95/07/03 16:47 
خانومانه/ اگر شما جزء کساني هستيد که از چاقي رنج مي بريد و از رژيم هاي مختلف براي کاهش وزن استفاده کرده و نتيجه نگرفته ايد، با خواندن اين ده نکته وزن خود را سريع کم کنيد.
بسياري از افراد کاهش سريع وزن را کاري اشتباه مي دانند و معتقدند کاهش وزن بايستي در مدت طولاني انجام شود تا ماندگارتر باشد. امروزه تحقيقات زيادي در مورد قضيه چاقي و کاهش وزن انجام شده و ثابت شده است کاهش وزن سريع با داشتن انگيزه و اراده قوي پايدار و امکان پذير است. براي دانستن نکات لازم براي کم کردن وزن با سايت خانومانه همراه باشيد.
بسياري از اوقات خانم ها نياز به کم کردن وزن سريع دارند، نزديک عيد يا نزديک عروسي دوست و آشنا اکثر خانم هايي که از چاقي رنج مي برند به فکر کاهش وزن افتاده و بايد بدانند فقط با انجام تغييرات ساده اي در شيوه زندگي مي توانند به اين روياي خود دست پيدا کنند.
۱- پيگيري ميزان کالري
دانستن ميزان کالري مصرفي در طول روز يکي از اصلي ترين موارد براي کاهش وزن مي باشد. اگر شما مقدار کالري غذاهايي که مصرف مي کنيد را ندانيد يا کالري خيلي زيادي در روز از خوردن غذاها دريافت مي کنيد و يا با مصرف کم کالري، سوخت و ساز بدن خود را با مشکل مواجه خواهيد کرد. پيگيري ميزان کالري به شما اين امکان را مي دهد که تعادل خوبي بين مواد مصرفي شامل کربوهيدرات، پروتئين و چربي دريافتي برقرار کنيد.
۲- خلوت کردن آشپزخانه
بسياري از افراد چاق هميشه در کابينت هاي آشپزخانه يا کمدهاي اتاق تنقلات مضر و ناسالمي دارند که در طول روز چندين بار از آنها استفاده مي کنند. تنقلاتي نظير چيپس، پفک، شکلات، بيسکوييت، شيريني و يا آبميوه هاي صنعتي از جمله مواردي هستند که بايد از کابينت ها خارج کرده و آنها را از خود دور کنيد. سعي کنيد اراده خود را قوي کرده و با گرفتن يک تصميم محکم به طرف جلو حرکت کنيد.
۳- افزايش پروتئين مصرفي
مهم ترين فايده افزايش مصرف پروتئين جهت کاهش وزن اين است که عضلات تحليل نرفته و سوخت و ساز بدن افزايش پيدا مي کند. براي کم کردن سريع وزن مصرف پروتئين روزانه را ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به قبل افزايش دهيد. مصرف غذاهاي حاوي پروتئين به شما کمک مي کند تا ساعت هاي بيشتري سير بمانيد و درد يا سوزش ناشي از گرسنگي را احساس نکنيد. پروتئين همچنين با داشتن اثر حرارتي قوي به کاهش وزن کمک مي کند، اين به معناي اين است که بدن کالري بيشتري سوزانده و کم کردن وزن سريع تر اتفاق مي افتد.
۴- انجام تمرينات ورزشي و حرکتي
در فرايند کاهش وزن انجام حرکات ورزشي و درگير کردن عضلات بدن ضروري است. در مرحله از دست دادن چربي بهترست تمامي بدن درگير تمرينات شود، ورزشي که تمام بدن را درگير کند باعث افزايش سوخت و ساز يا متابوليسم بدن شده و باعث تحريک درصد زيادي از عضلات بدن مي شود.
۵- انواع مختلف کارديو
انواع مختلف کارديو اثرات مثبت زيادي دارد ولي ترکيب مدل هاي مختلف از آن مي تواند در سوزاندن بهتر چربي ها به شما کمک کند. منظور از کارديو تمرينات ورزشي است که باعث تقويت سيستم گردش خون و افزايش ضربان قلب مي شود. هر فعاليتي که ضربان قلب شما را تا ۵۰ درصد ماکسيمم ضربان افزايش دهد، مي تواند به عنوان کارديو شناخته شود. حرکت بيشتر و سريع تر باعث مصرف کردن بيشتر کالري مي شود.
۶- نوشيدن آب بيشتر
شما با مصرف آب بيشتر به افزايش سوخت و ساز بدن خود کمک مي کنيد. همچنين نوشيدن بيشتر آب باعث کاهش حس گرسنگي و در نهايت کاهش وزن خواهد شد.
۷- نوشيدن چاي سبز
بعد از آب، چاي سبز مي تواند انتخاب خوبي براي شما باشد. چاي سبز داراي خواص آنتي اکسيداني زيادي مي باشد که براي سلامتي بدن مفيد است و با افزايش سوخت و ساز بدن باعث کاهش وزن خواهد شد.
۸- رعايت رژيم بر اساس قانون خاص
کليد رعايت کردن رژيمي که کربوهيدرات کم داشته باشد اين است که به ازاي هر سه روزي که کربوهيدرات کمتري مصرف مي کنيد يک روز را آزاد بگذاريد. به اين معني که سه روز از کربوهيدرات کمتري استفاده کنيد و يک روز بعد از کربوهيدرات بيشتر و سپس سه روز بعدي مانند سه روز اول رژيم رعايت شود. انجام دادن رژيم به صورتي که ذکر شد در بالا بردن سطح انرژي و خلق و خوي شما تاثير بسزايي دارد و باعث مي شود فرآيند کاهش وزن شما پيشرفت خوبي داشته باشد.
۹- داشتن خواب مناسب
موقعي که شما در يک رژيم کاهش وزن به سر مي بريد داشتن خواب مناسب بسيار مهم است. نداشتن خواب به اندازه کافي انسولين خون را دچار مشکل کرده و شما را به خوردن غذاهاي نامناسب ترغيب مي کند که باعث افزايش وزن خواهد شد. بنابراين ۸ تا ۹ ساعت در شبانه روز بخوابيد!
۱۰- استفاده از چربي سوزها
چربي سوزها انتخاب مناسبي براي کمک به کم کردن سريع تر وزن مي باشند. بعد از اينکه شما رژيم غذايي خود را تعيين کرديد، تمرينات ورزشي و خواب خود را هم طبق مواردي که در بالا ذکر شد انجام داديد، تنها با مشورت پزشک از قرص هاي چربي سوز مناسب استفاده کنيد. داروهاي چربي سوز متابوليسم بدن را افزايش داده، گرسنگي را سرکوب کرده و سطح انرژي شما را در طول روز بالا مي برد.
 
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2979185