عیدتون مبارک.

کلبه ی هنر

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

عیدتان مبارک.

عیدتان مبارک.

امشب همه عاشقان به عیش و طربند
در مدح علی به گفتگو با ادبند

در گود غدیرخم به ذکر صلوات
در عهد دگر به تکسوار عربند

عید سعید غدیر خم مبارک باد

عیدتان مبارک.

عیدتان مبارک.
آخرین خبر : دهيد مژده که جان جهان رسيد از راه/ بسته ويژه «آخرين خبر» به مناسبت ميلاد امام هادي(ع) 
تاریخ انتشار: 95/06/26 20:12 
آخرين خبر/ دهيد مژده که جان جهان رسيد از راه
کريم ِ دست و دل بازمان رسيد از راه
امام علي النقي پيشواي دهم شيعيان و دوازدهمين نور از انوار عصمت و طهارت، در نيمه ذي الحجه سال 212، در محلي در حوالي مدينه، چشم به جهان گشود و با نور وجودش جهان را غرق در سرور کرد و لطف خدا از دريچه پر فيض وجودش جاري شد. آسمان و زمين مدينه ازنداي تبريک و تهنيت فرشتگان مقرب الهي پر شد و قلب آسمانيان به دميدن خورشيدي ديگر در آسمان ولايت شادمان گشت. خجسته باد ميلاد فرخنده و پر نورش.
 
زيارت جامعه کبيره مهم ترين يادگار امام هادي (ع )
زيارت جامعه، منشور بلند امامت و هدايت است که از وجود امام هادي (عليه السلام) سرازير شده است.
مسئله‌ي امام شناسي يکي از معارف ناب اسلامي است که هرکسي توان رسيدن به آن را بدون راهنماي امام شناس ندارد و از آنجايي که شناخت امام يکي از مسلمات و ضروريات اسلام است، اگر مسلماني، بدون شناخت امام از دنيا برود همانند مردان جاهليت از دنيا رفته است. چنان که پيامبر خدا(ص) فرمود: «هر که از دنيا برود و امام زمان خويش را نشناسد به مردن جاهليت از دنيا رفته است.» براين اساس در قدم نخست بايد امام را شناخت و سپس از او پيروي نمود. 
 
نکات قابل توجه در زيارت جامعه‌ي کبيره
اين زيارت عارفانه که انشاء و گفتار امام هادي(ع) است از زيبايي‌هاي خاصي برخوردار مي‌ باشد. در اين زيارت که آن را به حق مي‌ توان ارادتنامه ناميد، حضرت به بيش از دويست فضيلت و منقبت از اهل بيت (ع) اشاره مي‌ کند که با در نظرگرفتن اين فضيلت‌ها در کنار ساير معارف، اهميت اين عرفان‌نامه برهمگان آشکار مي‌گردد:
- اولين ويژگي اين زيارت آن است که امام(ع) ما را با آداب سخن گفتن با امام آشنا مي‌کند که نخست با سلام و درود بر آن امام شروع مي‌شود و پس از برشمردن برخي مناقب و اوصاف او، با جمله «و رحمت الله و برکاته» به پايان مي‌رسد.
در اين ارادتنامه، امام‌(ع) به رابطه‌ي امامان(ع) با خداوند اشاره کرده و به جايگاه خدا در نظر امامان معصوم(ع) پرداخته است.
- امام به عملکرد معصومين(ع) دربرابر دين خدا و اجراي تعهد و ميثاقي که داشته‌ اند اشاره مي‌کند.
- بيان ديگرامام هادي(ع) اين است که حق، همراه امامان است و هرگز از آنان جداشدني نيست و هرکه از آنان دور شود گمراه خواهدشد.
- امام با اشاره به جايگاه رفيع امامان(ع) دراسلام و مسلمانان، تصريح مي‌ کند که آنان شاهراه و راه راست و گواهان در دين و آن امانتي هستند که حفظش بر مردم واجب است.
- دراين زيارت امام (ع) با بيان شيرين به ما تعليم مي‌دهد که درمحضر ائمه به فضل و رتبه و مقام رفيع و حق عظيمشان اعتراف کنيم.
- براساس مضمون اين زيارت ما بايد آمادگي خود را جهت دفاع از امامان نشان دهيم.
- امام دراين زيارت به نکته‌ي بسيار مهمي اشاره مي‌کند و آن اين که تمام اعمال به پيروي از امامان مقبول مي‌افتد و ده‌ها نکته ديگر که هر خواننده را به حيرت وا مي‌ دارد.
 
امام کيست و جايگاه او چيست؟
بايد اذعان کرد که مقام رفيع امام را کسي جز امام معصوم نمي‌تواند تبيين کند. اما م هادي(ع) در اين زيارتنامه، امامان معصوم(ع) را امامان هدايت، چراغ هاي تاريکي‌ها، نشانه‌هاي پرهيزکاري، صاحبان خرد، پناهگاه مردمان، نمونه هاي اعلاي الهي و حجت‌هاي خدا بر اهل دنيا و آخرت، معرفي کرده است، همچنين آن‌ها را جايگاه‌هاي شناسائي خدا و مسکن هاي برکت خدا و معدن هاي حکمت خدا و نگهبانان سر پروردگار و حاملان کتاب خدا و اوصياي پيامبر خدا(ص) دانسته است. آنان دعوت کنندگان به سوي خدا و راهنمايان به راه‌هاي خوشنودي خدا و استقرار يافتگان در فرمان پروردگار و کاملان در محبت خدا و مخلصان در توحيد و آشکارکنندگان امر و نهي خدا و بندگان گرامي او هستند که هرگز بر خداوند در گفتار پيشي نگيرند.
در اين زيارت گران‌سنگ امامان(ع) به عنوان نمايندگان خدا و برگزيدگان او و گنجينه‌ي دانش پروردگار و راه و نور و برهان روشن او، پيشوايان راهبر و راه يافته و معصوم و گرامي و مقرب و پرهيزکار و راستگو و زبده‌اي معرفي شده‌اند که فرمانبرداران خدا و قيام کنندگان به فرمان او و انجام‌دهندگان خواسته‌اش مي‌باشند.
خداوند امامان را پسنديد تا جانشينانش در زمين و حجت‌هاي او بر بندگانش و ياوراني براي دينش و نگهبانان براي رازش و گنجينه داران براي دانشش و مفسران وحي‌اش و پايه‌هاي توحيدش و گواهان برخلقش و نشانه‌هايي براي بندگانش باشند.
در اين زيارت مي‌خوانيم که خداوند امامان را به صورت نورهايي آفريد و گرداگرد عرش قرار داد و با آوردنشان در اين جهان بر ما منت نهاد، و در خانه‌هايي قرارشان داد که نام و ياد او در آن‌ها برده شود. امامان وجودهاي گران‌بهايي هستند که فرمانبرداري از آنان فرمانبرداري از پروردگار مي‌باشد. آنچه را که خداوند به امامان داده به هيچ يک از جهانيان نداده است، هر شخص شريفي در برابر مقام رفيعشان سر به زير آورده، و هر متکبري به فرمانبرداري آنان گردن نهاده و هر گردنکشي فروتن گشته است و زمين به نور وجودشان روشن شده است.
در زيارت جامعه از امامان(ع) به عنوان کساني ياد شده که خداوند عالم وجود را به برکتشان آغاز کرد و به آنان نيز به پايان خواهد رساند. به خاطر وجود مقدس امامان(ع) است که باران مي‌بارد و به يمن وجود و برکتشان، خداوند آسمان را نگه مي‌دارد و به وسيله آنان غم و اندوه زدوده شده و هر سختي و ناگواري برطرف مي‌شود.
اين امام است که خداوند به وسيله‌ي او ما را از ذلت و بدبختي بيرون آورده و از سختي‌ها و گرفتاري‌ها نجات داده و گشايشي حاصل مي‌کند.
خداوند متعال، به وسيله امام معصوم، ما را از پرتگاه هلاکت و نابودي و از آتش جهنم نجات مي‌دهد و به وسيله‌ي دوستي و پيروي از آنان، دستورات دينمان را تعليم مي‌دهد.
 
چند حديث گران بها از امام هادي (عليه السلام)
1- غضب و تندى در مقابل آن کسى که توان مقابله با او را ندارى، علامت عجز و ناتوانى است، ولى در مقابل کسى که توان مقابله و رو در روئى او را دارى علامت پستى و رذالت است.
2- هرکس مطيع و پيرو خدا باشد از قهر و کارشکنى ديگران باکى نخواهد داشت.
3- هر که بر طريق خداپرستي محکم و استوار باشد، مصائب دنيا بر وي سبک آيد، گر چه تکه تکه شود.
4- فروتني در آن است که با مردم چنان کني که دوست داري با تو چنان باشند.
5- نارضايتي پدر و مادر ، کم تواني را به دنبال دارد و آدمي را به ذلت مي کشاند.
6- خداوند دنيا را منزل حوادث ناگوار و آفات, و آخرت را خانه ابدي قرار داده است و بلاي دنيا را وسيله به دست آوردن ثواب آخرت قرار داده است و پاداش اُخروي نتيجه بلاها و حوادث ناگوار دنياست.
7- کسي که از خدا حاجتي را مي خواهد؛ قبر جدم حضرت رضا(عليه السلام) را در طوس با غسل، زيارت کند و دو رکعت نماز بالاي سرش بخواند و در قنوت نماز، حاجت خويش را طلب نمايد در اين صورت حوائج وي مستجاب مي شود، مگر آن که طلب انجام گناه و يا قطع رحم را کند.
8- کسي که در معاشرت با برادران ديني خود، تواضع کند، به راستي چنين کسي نزد خدا از صدّيقين و از شيعيان علي بن ابي طالب(عليه السلام) خواهد بود.
9- اگر مردم در راههاي مختلف حرکت کنند. هر آينه من در مسير و وادي مردي حرکت خواهم کرد که خدا را به تنهايي خالصانه عبادت مي کند.
10- شکرگزاري از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنياي فاني است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است.
11- مکان هايي براي خداوند متعال وجود دارد که دوست دارد در آن ها به درگاهش دعا کنند تا به مرحله اجابت برسد و حائر حسين(عليه السلام) يکي از آن مکان هاست.
12- گلايه کليد گرانباري است ، ولي گلايه بهتر از کينه توزي است.
13- ستمکار بردبار، چه بسا که بوسيله حلم و بردباري، از ستمش گذشت شود و چه بسا حق دار نابخرد، که با سفاهت خود ، نور حق خويش را خاموش کند.
14- حسد موجب نابودى ارزش و ثواب حسنات مى گردد و تکبّر و خودخواهى جذب کننده دشمنى و عداوت افراد مى باشد.
 
اميد است که با بهره از سخنان و هدايت هاي گران بهاي اين امام بزرگ و مهربان، مسير زندگي را آگاهانه تر و بهتر طي کنيم.
 
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد.برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 

بهترین کتاب هایی که خوانده ام.

بهترین کتاب هایی که خوانده ام.

 سلام دوستان می خواستم شمارا آشنا کنم با بهترین کتاب هایی خوانده ام،البته فراموش نشه که تمام کتاب ها خوب هستن و باید که از همه ی کتاب ها به خصوص کتاب هایی جدید که تازه به بازار امده است و نویسندگانی که اول کارشان است حمایت بکنیم.

من کتاب های،شاهزاده کوچولو،کافکا و عروسک مسافر،غرور و تعصب،زنان کوچک،بلندیهای بادگیر،قصه های صبحی یک و دو،افسانه های کهن،اقای گام و خرسی با حرکات موزون،ربکا،اوژنی گرانده،دزیره،جین ایر.

امید وارم که دوست داشته باشید.

 

لطفا توجه کنید.

سلام،دوستان می خواستم از تمام شما عزیزان خواهشی بکنم.

دوستان در حال حاضر آب هست امّا خیلی خیلی خیلی کمتر از اون چیزی که فکر میکنیم کمتر است.شما میدونید که تمام ما برای ادامه ی حیات و زندگی به آب نیاز داریم،لطفا خواهشاً از اب این مایه ی زندگی هرچه بهتر محافظت کنید...

لحظه ای خود را در بی ابی تصور کنید،و در استفاده از اب صرفه جویی کنید،لطفا.

هرکسی که می خواهد اعلام حضور بکنه در این بحران بزرگ لطفا لایک بکنه و به قول خودش عمل کنه.

آب هست ولی کم است...

 

 

دوستای گلم.

دوستای گلم.

دوستای گلم سلام.

لطفا بانظرات خوبتون مارا برای ادامه ی راه تشویق کنید...

باتشکر از شما بازدید کننده ی محترم.