کلبه ی هنر

کلبه ی هنر

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

ده نکتهٔ مهم برای کاهش وزن.

ده نکتهٔ مهم برای کاهش وزن.
آخرین خبر : ۱۰ نکته براي کم کردن سريع تر وزن 
تاریخ انتشار: 95/07/03 16:47 
خانومانه/ اگر شما جزء کساني هستيد که از چاقي رنج مي بريد و از رژيم هاي مختلف براي کاهش وزن استفاده کرده و نتيجه نگرفته ايد، با خواندن اين ده نکته وزن خود را سريع کم کنيد.
بسياري از افراد کاهش سريع وزن را کاري اشتباه مي دانند و معتقدند کاهش وزن بايستي در مدت طولاني انجام شود تا ماندگارتر باشد. امروزه تحقيقات زيادي در مورد قضيه چاقي و کاهش وزن انجام شده و ثابت شده است کاهش وزن سريع با داشتن انگيزه و اراده قوي پايدار و امکان پذير است. براي دانستن نکات لازم براي کم کردن وزن با سايت خانومانه همراه باشيد.
بسياري از اوقات خانم ها نياز به کم کردن وزن سريع دارند، نزديک عيد يا نزديک عروسي دوست و آشنا اکثر خانم هايي که از چاقي رنج مي برند به فکر کاهش وزن افتاده و بايد بدانند فقط با انجام تغييرات ساده اي در شيوه زندگي مي توانند به اين روياي خود دست پيدا کنند.
۱- پيگيري ميزان کالري
دانستن ميزان کالري مصرفي در طول روز يکي از اصلي ترين موارد براي کاهش وزن مي باشد. اگر شما مقدار کالري غذاهايي که مصرف مي کنيد را ندانيد يا کالري خيلي زيادي در روز از خوردن غذاها دريافت مي کنيد و يا با مصرف کم کالري، سوخت و ساز بدن خود را با مشکل مواجه خواهيد کرد. پيگيري ميزان کالري به شما اين امکان را مي دهد که تعادل خوبي بين مواد مصرفي شامل کربوهيدرات، پروتئين و چربي دريافتي برقرار کنيد.
۲- خلوت کردن آشپزخانه
بسياري از افراد چاق هميشه در کابينت هاي آشپزخانه يا کمدهاي اتاق تنقلات مضر و ناسالمي دارند که در طول روز چندين بار از آنها استفاده مي کنند. تنقلاتي نظير چيپس، پفک، شکلات، بيسکوييت، شيريني و يا آبميوه هاي صنعتي از جمله مواردي هستند که بايد از کابينت ها خارج کرده و آنها را از خود دور کنيد. سعي کنيد اراده خود را قوي کرده و با گرفتن يک تصميم محکم به طرف جلو حرکت کنيد.
۳- افزايش پروتئين مصرفي
مهم ترين فايده افزايش مصرف پروتئين جهت کاهش وزن اين است که عضلات تحليل نرفته و سوخت و ساز بدن افزايش پيدا مي کند. براي کم کردن سريع وزن مصرف پروتئين روزانه را ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به قبل افزايش دهيد. مصرف غذاهاي حاوي پروتئين به شما کمک مي کند تا ساعت هاي بيشتري سير بمانيد و درد يا سوزش ناشي از گرسنگي را احساس نکنيد. پروتئين همچنين با داشتن اثر حرارتي قوي به کاهش وزن کمک مي کند، اين به معناي اين است که بدن کالري بيشتري سوزانده و کم کردن وزن سريع تر اتفاق مي افتد.
۴- انجام تمرينات ورزشي و حرکتي
در فرايند کاهش وزن انجام حرکات ورزشي و درگير کردن عضلات بدن ضروري است. در مرحله از دست دادن چربي بهترست تمامي بدن درگير تمرينات شود، ورزشي که تمام بدن را درگير کند باعث افزايش سوخت و ساز يا متابوليسم بدن شده و باعث تحريک درصد زيادي از عضلات بدن مي شود.
۵- انواع مختلف کارديو
انواع مختلف کارديو اثرات مثبت زيادي دارد ولي ترکيب مدل هاي مختلف از آن مي تواند در سوزاندن بهتر چربي ها به شما کمک کند. منظور از کارديو تمرينات ورزشي است که باعث تقويت سيستم گردش خون و افزايش ضربان قلب مي شود. هر فعاليتي که ضربان قلب شما را تا ۵۰ درصد ماکسيمم ضربان افزايش دهد، مي تواند به عنوان کارديو شناخته شود. حرکت بيشتر و سريع تر باعث مصرف کردن بيشتر کالري مي شود.
۶- نوشيدن آب بيشتر
شما با مصرف آب بيشتر به افزايش سوخت و ساز بدن خود کمک مي کنيد. همچنين نوشيدن بيشتر آب باعث کاهش حس گرسنگي و در نهايت کاهش وزن خواهد شد.
۷- نوشيدن چاي سبز
بعد از آب، چاي سبز مي تواند انتخاب خوبي براي شما باشد. چاي سبز داراي خواص آنتي اکسيداني زيادي مي باشد که براي سلامتي بدن مفيد است و با افزايش سوخت و ساز بدن باعث کاهش وزن خواهد شد.
۸- رعايت رژيم بر اساس قانون خاص
کليد رعايت کردن رژيمي که کربوهيدرات کم داشته باشد اين است که به ازاي هر سه روزي که کربوهيدرات کمتري مصرف مي کنيد يک روز را آزاد بگذاريد. به اين معني که سه روز از کربوهيدرات کمتري استفاده کنيد و يک روز بعد از کربوهيدرات بيشتر و سپس سه روز بعدي مانند سه روز اول رژيم رعايت شود. انجام دادن رژيم به صورتي که ذکر شد در بالا بردن سطح انرژي و خلق و خوي شما تاثير بسزايي دارد و باعث مي شود فرآيند کاهش وزن شما پيشرفت خوبي داشته باشد.
۹- داشتن خواب مناسب
موقعي که شما در يک رژيم کاهش وزن به سر مي بريد داشتن خواب مناسب بسيار مهم است. نداشتن خواب به اندازه کافي انسولين خون را دچار مشکل کرده و شما را به خوردن غذاهاي نامناسب ترغيب مي کند که باعث افزايش وزن خواهد شد. بنابراين ۸ تا ۹ ساعت در شبانه روز بخوابيد!
۱۰- استفاده از چربي سوزها
چربي سوزها انتخاب مناسبي براي کمک به کم کردن سريع تر وزن مي باشند. بعد از اينکه شما رژيم غذايي خود را تعيين کرديد، تمرينات ورزشي و خواب خود را هم طبق مواردي که در بالا ذکر شد انجام داديد، تنها با مشورت پزشک از قرص هاي چربي سوز مناسب استفاده کنيد. داروهاي چربي سوز متابوليسم بدن را افزايش داده، گرسنگي را سرکوب کرده و سطح انرژي شما را در طول روز بالا مي برد.
 
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2979185

به کودکان زیر هفت سال الفبا یاد ندهید.

به کودکان زیر هفت سال الفبا یاد ندهید.
آخرین خبر : به زور به کودک زير 7 سال الفبا ياد ندهيد! 
تاریخ انتشار: 95/07/03 14:37 
سلامت نيوز/ اينکه کودک شما در آغاز دوران مدرسه حروف الفبا را بشناسد و با برخي از دروسي که قرار است ياد بگيرد آشنا باشد مسئله خوبي نيست. چون بهتر است هر چيزي در زمان خودش اتفاق بيفتد. روانشناسان بر اين باورند که آموزش حروف الفبا و مسائل درسي اوليه به کودک سبب مي شود از درس زده شود. يکي از ضروري ترين کارها براي رشد فکر و هوش و خلاقيت کودک، کتاب است. شما با خواندن کتاب براي فرزند خود مي توانيد تخيل و تصورپردازي هاي ذهني او را پرورش دهيد. به جاي اينکه مسائل درسي را به او بياموزيد.
والدين فکر مي کنند که اگر فرزند آنها قبل از شروع دوران دبستان بتواند خواندن و نوشتن را بياموزد چقدر عالي است.
پاسخ روانشناسان به اين مسئله اين است که آموزش الفبا و مباني رياضي به کودک، پيش از دوره دبستان و پيش دبستاني درست نيست ؛ زيرا :
1- اين سنين، دوران بازي و جست و خيز بچه هاست، کودک را از درس خسته نکنيد.
2- يادگيري الفبا سبب مي شود کودک از ابتداي دوران مدرسه، از بيشتر بچه ها جلوتر باشد و از کلاس و درس زده شود و حتي ممکن است به عنوان دانش آموز ناآرام و نامنضبط شناخته شود. چرا که به دليل تکراري بودن مطالب خود را با حرف زدن يا شوخي کردن با دوستانش سرگرم مي کند.
3- سيستم آموزش موجود در مدارس ما جواب گوي پيشرفت کودک با سواد شما نخواهد بود و او ناخواسته از اين سيستم طرد مي شود! اين امر انگيزه تحصيلي دانش آموز را پايين مي آورد.
4- اصلا نيازي به اين آموزش ها نيست و آموزش هاي مرسوم مهد کودک ها و مراکز پيش دبستاني کفايت مي کند. حتي ممکن است شيوه آموزش شما با شيوه اي که کودک سال آينده در مدرسه مي آموزد بسيار متفاوت باشد و اين مسئله به طور قطع کودک را دچار سردرگمي خواهد کرد.
5- کودکان از طريق بازي ها ياد مي گيرند. پس بازي هاي بيشتر و بيشتري بياموزيد و با فرزندانتان آن ها را تجربه کنيد. سعي کنيد برخي از بازي هاي دوران کودکي تان را به کودک تان نيز ياد بدهيد. بازي هايي مثل الک دولک، گرگم به هوا، هفت سنگ، شاه، وزير ، دزد و… .
6- بازي هاي رايانه اي پرتحرک، هيجان انگيز و خشن براي کودکان مناسب نيست. به طور کلي، هرچه بازي ها در اين سنين نياز به تحرک جسمي بيشتري داشته باشد بهتر است. اما اگر چاره اي نداشتيد، بازي هاي رايانه اي فکري، مثل شطرنج، پازل و… نيز خوب است.
7- اشتباه نکنيد انرژي بچه ها از بزرگ ترها بيشتر نيست! بلکه به دليل کوچک تر بودن اندامشان، انرژي شان نيز ديرتر تمام مي شود و تحمل بازي ها و کنجکاوي هاي آنان نيازمند صبر و حوصله بسيار زيادي از جانب شماست. توجه داشته باشيد که براي به دست آوردن هر چيز ارزشمندي بايد هزينه کنيم. 
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2978875

مهر ماه شد و فرزندتان زود از خواب بلند نمی شو؟

مهر ماه شد و فرزندتان زود از خواب بلند نمی شو؟
آخرین خبر : مهر ماه  شد و فرزندتان صبح زود بيدار نمي شود؟ 
تاریخ انتشار: 95/07/03 15:3 
خبر نو/ ترفندهايي براي بيدار کردن کودک در صبح زود! 
 
  از شب قبل آماده شويد
اين ترفند به ياري بسياري از خانواده آماده است. بعضي‌ها لباس‌هايشان را آماده مي‌کنند يا بعضي ديگر ميز صبحانه را از شب قبل مي‌چينند. شما نيز مي‌توانيد تعدادي از کارهايتان را از شب قبل انجام دهيد.
لوازم را در جاهاي غير معمول بگذاريد
شايد دوست داشته باشيد که هميشه کفش‌ها در اتاق خواب باشند يا لباس‌هاي کودکتان در کمدش، اما براي سرعت بخشيدن به کارهايتان در روز، بهتر است آنها را در مکان هايي که به آن تعلق ندارند، بگذاريد. به عنوان مثال شانه را در ماشين‌تان بگذاريد تا کودکتان بتواند در راه مدرسه موهايش را شانه بزند يا لباس‌ها را روي صندلي غذاخوري آويزان کنيد تا مجبور نباشيد ساعت‌ها وقت‌تان را صرف پيدا کردنشان در کمد کنيد.
کارها را مشخص و تنها به آنها بپردازيد
بسياري از مادران مي‌گويند که حذف کارهاي اضافي، مانند روشن و تماشا کردن تلويزيون، مي‌تواند موجب تمرکز کودکان و تسريع کارهايشان شود.
مسابقه‌اي ترتيب دهيد
گاهي وقت‌ها لازم است براي انجام کارها مسابقه‌اي ترتيب دهيد تا کودکتان سرعت‌‌اش را بالا ببرد. به عنوان مثال با فرزندتان در لباس پوشيدن به رقابت بپردازيد، هر کسي که زودتر لباس‌هايش را به تن کرد، برنده است.
از زنگ ساعت يا تايمر استفاده کنيد
زنگ ساعت را در زمان مقرر تنظيم کنيد. (به عنوان مثال 15 دقيقه مانده به اتوبوس) يا در اتاق کودک تان زنگي بگذاريد و براي بيدار کردنش، چند بار آن را فشار دهيد.
قبل از خواب براي کودک آرامش ايجاد کنيد
براي کمک به‌ خواب ازغذاهاي حاوي تريپتوفان مثل شير و گوشت بوقلمون استفاده شود و به‌عنوان ميان وعده‌ قبل‌ از خواب به‌ کودک اسنک‌هاي سبک داده شود. فعاليت‌هاي خوب قبل از خواب شامل حمام گرفتن با آب‌ گرم، خواندن داستان براي کودک، داشتن ساعتي همراه با آرامش با خانواده، گوش کردن به موزيک ملايم يا صداهاي طبيعي، يادآوري خاطرات شيرين نيز در ايجاد شرايط خواب راحت موثر است.
همراه با بزرگ شدن کودک، روتين زمان خواب را مي‌توان تغيير داد به طور مثال مي‌توان در خارج ازمنزل قدم زد يا راجع به حوادث روز يا برنامه‌ فردا صحبت کرد يا به انجام بازي‌هاي کارتي يا تخته‌اي يا پازل، پرداخت.
کودکان بزرگتر ممکن ‌است قبل ازخواب به مطالعه بپردازند يا به موزيک گوش کنند يا به سرگرمي‌هاي آرام مورد علاقه‌شان مشغول شوند. با وجود انجام تمام فعاليت‌هاي فوق، کليد اصلي روتين زمان‌خواب اين است که کودک بداند چه ساعتي بايد لباس‌ خواب بپوشد و دندان‌هايش را مسواک کند و چه‌ زماني بايد در رختخواب باشد و چه ‌مدت را در رختخواب به فعاليت‌هايي مانند کتاب خواندن بپردازد، در واقع کودک نبايد مدت زيادي از زمان بيداريش را در رختخواب بگذراند.
اگر کودک در زمان مقرر براي خواب آماده نبود مي‌توان اين زمان را براي 30 دقيقه به تأخير انداخت وليکن براي رسيدن به زمان خواب هميشگي بايد زمان خواب را به تدريج جلو کشيد تا به ساعت خواب مقرر هميشگي رسيد.
وضعيت محيط اتاق خواب
درجه حرارت اتاق خواب کودک بايد مناسب و ثابت باشد. محيط اتاق خواب بهتر است تاريک بوده و در صورت نياز يک چراغ خواب کوچک روشن شود.
در طول شب، لحظات کوتاهي به کودک سرزده شود تا ازسلامت او اطمينان حاصل شود. تهويه‌ هواي اتاق مناسب و محيط خواب آرام و بي‌سروصدا باشد، کودک را نبايد زماني‌ که ناراحت است در رختخواب گذاشت.
رختخواب فقط براي خوابيدن است و در محدوده‌ آن کودک نبايد به بازي کردن، غذا خوردن يا مشاهده‌ تلويزيون، بازي‌هاي کامپيوتري و ويديويي يا صحبت‌ کردن با تلفن بپردازد، در زمان خواب اين وسايل بايد خاموش باشد. در عوض وسايل و ابزاري که براي کودک ايجاد امنيت و آرامش مي‌کند مانند عروسک، اسباب‌ بازي يا پتوي خاص را مي‌توان در اختيار او گذاشت.
لباس‌ خواب کودک بايد راحت و مناسب ‌باشد. کودک را بايد در وضعيت خواب‌آلود اما هنوز بيدار به رختخواب گذاشت تا دررختخواب به‌خواب رود، اگر اجازه داده شود تا کودک هرکجا که خوابش گرفت بخوابد، شکستن اين عادت بسيار مشکل است. درصورتي‌ که کودک درطول شب مرتبا مي‌غلتد، بهتر است او را از رختخواب بيرون آورد و به يک فعاليت با تحرک کم مانند مطالعه کردن مشغول نمود و مجددا پس از 20 تا 30 دقيقه به رختخواب بازگرداند.
تاثير عادات و رفتارهاي روزانه کودک در خواب شبانه
بسياري از عادات و رفتارهاي روزانه به‌ خواب شب کودک کمک مي‌کند،کودک درابتداي صبح و به محض بلند شدن از خواب درمعرض نور خورشيد قرار گيرد، اطمينان از دريافت نور طبيعي خورشيد در طي روز به حد کافي، تاثيري مثبت براي ايجاد آرامش وي در طول روز دارد.
عدم استفاده از اتاق خواب کودک براي تنبيه، نظارت برصحنه‌هايي که کودک درطي روز از طريق تلويزيون، اينترنت و بازي هاي ويديويي مي‌بيند و نهايتا توجه به هرگونه تغيير هيجان‌آور مانند مشکلات مدرسه، طلاق، مرگ عزيزان کودک، نقل مکان يا رقابت با خواهر و برادر که ممکن‌ است بر خواب کودک تأثيرگذار باشد، بايد به طور جدي از جانب والدين مورد توجه قرار گيرد.
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
 
 
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2978971

نگهداری اصولی لباس هاباچندترفندساده که باورتان نمی شود.

نگهداری اصولی لباس هاباچندترفندساده که باورتان نمی شود.
آخرین خبر : نگهداري اصولي لباس ها با چند ترفند ساده که باورتان نمي شود! 
تاریخ انتشار: 95/07/03 22:16 
سيمرغ/ زندگي غير قابل پيش بيني است. ممکن است با چيزهاي ساده اي مانند لباس پوشيدن دچار مشکل شويد. مثلا ممکن است روي تي شرت سفيدتان لک بيفتد و نتوانيد آن را از بين ببريد، يکي از دکمه هاي اصلي لباس بيفتد و ديگر پيدا نشود، کفش هاي جديدي که خريديد براي پايتان تنگ هستند. اما لازم نيست در جواب اين لباس ها را براي هميشه دور بياندازيد. در اين مقاله شما را با ترفند هايي آشنا خواهم کرد که با کمک آنها لباس و کفش هايتان را در بهترين شرايط نگهداري کنيد.
1 - با استفاده از آب ليمو يا جوش شيرين لکه اي که زير بغل لباستان ايجاد شده را از بين ببريد.
2 - براي اينکه ژاکتتان مچاله و بد شکل نشود آن را به مدت ۳ تا ۴ ساعت داخل فريزر بگذاريد.
3 - مي توانيد با ماليدن لايه زيرين يک دستمال ساده به لباس الکتريسيته ساکن آن را خنثي کنيد.
4 - لباس هايي را که فقط مقداري چروک شده اند را مي توانيد با استفاده از اتو مو صاف کنيد.
5 - با استفاده از کف ريش تراشي از لکه هاي پودرها و کرم هاي آرايشي که روي لباستان ايجاد شده خلاص شويد.
6 - با استفاده از اين روش کاري کنيد کفش هاي تنگ مناسب پايتان شوند : مقداري آب داخل کيسه هاي زيپ شو پلاستيکي بريزيد. با دقت کيسه ها را داخل کفش ها قرار دهيد و به مدت يک شب داخل فريزر نگهداري کنيد.
7 - براي اينکه کاري کنيد بوت هاي بلند شکل اصلي خود را از دست ندهند، مجلاتي که ديگر مطالعه نمي کنيد را داخلشان قرار دهيد.
8 - به پشت پاشنه هاي پاي خود مقداري دئودورانت بماليد تا کفش هاي جديد به آنجا سائيده نشوند و زخم ايجاد نشود.
9 - براي اينکه يک کت چرمي نرمتر شود، وقتي هوا ابري است با آن زير باران قدم بزنيد تا خيس شود.
10 - مي توانيد با استفاده از اسپري مو جاي لک حاصل از رژ لب را از بين ببريد.
11 - اگر پيچ انتهايي گوشواره تان را گم کرديد با استفاده از يک تکه پاک کن مي توانيد گوشواره را سر جاي خود نگه داريد.
12 - براي اينکه کفش هاي جديدتان باعث تاول زدن پاها نشود، ابتدا جوراب هايي ضخيم به پا کنيد و سپس کفشتان را بپوشيد. سپس با استفاده از سشوار به جاهايي از کفش که حس مي کنيد تنگ است باد گرم بدميد. اين کار را چندين بار تکرار کنيد تا مشکل حل شود.
13 - مي توانيد با استفاده از جلا دهنده ناخن مشکل ضعيف شدن فريم عينکتان را حل کنيد.
14 - با استفاده از يک پاکن معمولي مي توانيد خراشيدگي کفش جيرتان را از بين ببريد.
15 - با استفاده از يک تيغ ريش تراشي کرک هاي ژاکت يا بافتتان را از بين ببريد.
16 - مي توانيد با استفاده از يک مداد معمولي خرابي زيپتان را درست کنيد. مداد را روي دندانه هاي زيپ بکشيد تا دوباره به حرکت درآيد.
17 - جوش شيرين و مواد شوينده را ( مانند تايد يا مايع ظرفشويي ) در يک کاسه با هم ترکيب کنيد. سپس با استفاده از يک مسواک قديمي ترکيب بدست آمده را روي قسمت هاي سفيد کفشتان بماليد تا مثل روز اول سفيد شود.
18 - نصف فنجان سرکه مقطر را به ماشين لباسشويي اضافه کنيد تا از نشت رنگ جين هاي تيره جلوگيري کند.
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2979925

عینک خوش بینی بزن ب چشمات.

عینک خوش بینی بزن ب چشمات.
آخرین خبر : امروز عينک خوش بيني بزن 
تاریخ انتشار: 95/07/04 8:7 
رنگي رنگي/ صبحت بخير آدم رنگي جان ، فصل رنگي رنگي سال شروع شده…بوي کار، درس و تلاش براي ساختن نيمه دوم سال ميرسه. همه انرژي اي که از يه تابستون خوب و هيجان انگيز گرفتي رو ميخواي بذاري براي تمرکز بيشتر روي اهداف و آرزوهت. يه صبح دل انگيز پاييزي بهت سلام ميکنه. پس چشمهات رو باز کن، به خورشيد پاييزي سلام کن و براي يه روز مفيد و پر انرژي تلاش کن.​
اين هديه امروز ماست تا تو رو براي يه روز خوب همراهي کنيم. حسي که از اين تصوير گرفتي رو تا شب همراه خودت نگه دار و به اطرافيان‌ات منتقل کن. ديدت رو به دنيا عوض کن ، عينک بدبينيت رو کنار بزار اونوقت ميبيني که چقدر همه چي زيباتر ميشه.
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2980220

برخورداطرافیان را شخصی سازی نکنید!

برخورداطرافیان را شخصی سازی نکنید!
آخرین خبر : برخورد اطرافيان را شخصي سازي نکنيد! 
تاریخ انتشار: 95/07/04 10:2 
خراسان/ امروز مي خواهيم از تفکر اشتباهي حرف بزنيم که شايد بسياري از افراد آن را تجربه مي کنند. اگر در شمار کساني هستيد که هر مشکلي که پيش مي آيد، خود را در آن مقصر مي دانيد، کمي بررسي کنيد ببينيد آيا احيانا دچار خطاي شناختي شخصي سازي نيستيد؟ شخصي سازي يعني عامل مشکلات را به شخص خودتان نسبت مي دهيد در حالي که اصلا در آن نقشي نداشته ايد و حتي ممکن است به طور کلي پيشگيري يا رفع آن مشکل از توان شما خارج بوده باشد.
کساني که دچار اين تفکر هستند و احساس مي کنند عامل اصلي بروز اين مشکل در خانواده، کار يا ...، هستند، بديهي است که احساسات بسيار ناخوشايندي را تجربه مي کنند که رايج ترين آن ها احساس گناه است که ما بارها درباره آن گفته ايم که آسيب هايي که اين احساس در پي دارد براي فرد مشکلات زيادي ايجاد مي کند. 
کسي که مدام خود را مقصر مي داند، قطعا نمي تواند عزت نفس بالايي داشته باشد و به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست مي دهد. شايد ديگر از به عهده گرفتن مسئوليت ها شانه خالي کند زيرا تصويري که از خود دارد اين است که مدام خطا مي کند و باعث بروز مشکل مي شود. 
سرزنش کردن مداوم خود، خجالت کشيدن از مسائلي که رخ داده است، احساس بي کفايتي و نداشتن صلاحيت و شايستگي براي انجام کارها، از جمله مسائلي است که دامنگير اين افراد مي شود و به شدت آن ها را آزار مي دهد.
بد نيست کمي منصفانه و منطقي به موضوعات نگاه کنيد. شما همان قدر که بايد نسبت به ديگران اهل انصاف و مدارا باشيد و آن ها را درک کنيد، بايد نسبت به خودتان هم منصفانه و توام با احساس مسئوليت رفتار کنيد. 
شما پيش از هر کسي نسبت به خود مسئول هستيد و اصلا تا به خودتان احترام نگذاريد نمي توانيد به ديگران احترام بگذاريد، اگر گمان مي کنيد خيلي هواي ديگران را داريد، در واقع اين طور نيست شما فقط در حال سرپوش گذاشتن روي احساساتي هستيد که از روبه رو شدن با آن ها نگران هستيد.
روي چند مشکلي که خودتان را عامل آن مي دانيد، تمرکز و سعي کنيد منصفانه عوامل آن را شناسايي کنيد و سهم خودتان را در بروز آن بنويسيد. واقعا شما عامل آن بوديد؟! شايد پاسخ تان واقعا منفي باشد، پس با باور توانايي هاي خود، عزت نفس تان را بالا ببريد.
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
www.akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2980472

عیدتان مبارک.

عیدتان مبارک.

امشب همه عاشقان به عیش و طربند
در مدح علی به گفتگو با ادبند

در گود غدیرخم به ذکر صلوات
در عهد دگر به تکسوار عربند

عید سعید غدیر خم مبارک باد

عیدتان مبارک.

عیدتان مبارک.
آخرین خبر : دهيد مژده که جان جهان رسيد از راه/ بسته ويژه «آخرين خبر» به مناسبت ميلاد امام هادي(ع) 
تاریخ انتشار: 95/06/26 20:12 
آخرين خبر/ دهيد مژده که جان جهان رسيد از راه
کريم ِ دست و دل بازمان رسيد از راه
امام علي النقي پيشواي دهم شيعيان و دوازدهمين نور از انوار عصمت و طهارت، در نيمه ذي الحجه سال 212، در محلي در حوالي مدينه، چشم به جهان گشود و با نور وجودش جهان را غرق در سرور کرد و لطف خدا از دريچه پر فيض وجودش جاري شد. آسمان و زمين مدينه ازنداي تبريک و تهنيت فرشتگان مقرب الهي پر شد و قلب آسمانيان به دميدن خورشيدي ديگر در آسمان ولايت شادمان گشت. خجسته باد ميلاد فرخنده و پر نورش.
 
زيارت جامعه کبيره مهم ترين يادگار امام هادي (ع )
زيارت جامعه، منشور بلند امامت و هدايت است که از وجود امام هادي (عليه السلام) سرازير شده است.
مسئله‌ي امام شناسي يکي از معارف ناب اسلامي است که هرکسي توان رسيدن به آن را بدون راهنماي امام شناس ندارد و از آنجايي که شناخت امام يکي از مسلمات و ضروريات اسلام است، اگر مسلماني، بدون شناخت امام از دنيا برود همانند مردان جاهليت از دنيا رفته است. چنان که پيامبر خدا(ص) فرمود: «هر که از دنيا برود و امام زمان خويش را نشناسد به مردن جاهليت از دنيا رفته است.» براين اساس در قدم نخست بايد امام را شناخت و سپس از او پيروي نمود. 
 
نکات قابل توجه در زيارت جامعه‌ي کبيره
اين زيارت عارفانه که انشاء و گفتار امام هادي(ع) است از زيبايي‌هاي خاصي برخوردار مي‌ باشد. در اين زيارت که آن را به حق مي‌ توان ارادتنامه ناميد، حضرت به بيش از دويست فضيلت و منقبت از اهل بيت (ع) اشاره مي‌ کند که با در نظرگرفتن اين فضيلت‌ها در کنار ساير معارف، اهميت اين عرفان‌نامه برهمگان آشکار مي‌گردد:
- اولين ويژگي اين زيارت آن است که امام(ع) ما را با آداب سخن گفتن با امام آشنا مي‌کند که نخست با سلام و درود بر آن امام شروع مي‌شود و پس از برشمردن برخي مناقب و اوصاف او، با جمله «و رحمت الله و برکاته» به پايان مي‌رسد.
در اين ارادتنامه، امام‌(ع) به رابطه‌ي امامان(ع) با خداوند اشاره کرده و به جايگاه خدا در نظر امامان معصوم(ع) پرداخته است.
- امام به عملکرد معصومين(ع) دربرابر دين خدا و اجراي تعهد و ميثاقي که داشته‌ اند اشاره مي‌کند.
- بيان ديگرامام هادي(ع) اين است که حق، همراه امامان است و هرگز از آنان جداشدني نيست و هرکه از آنان دور شود گمراه خواهدشد.
- امام با اشاره به جايگاه رفيع امامان(ع) دراسلام و مسلمانان، تصريح مي‌ کند که آنان شاهراه و راه راست و گواهان در دين و آن امانتي هستند که حفظش بر مردم واجب است.
- دراين زيارت امام (ع) با بيان شيرين به ما تعليم مي‌دهد که درمحضر ائمه به فضل و رتبه و مقام رفيع و حق عظيمشان اعتراف کنيم.
- براساس مضمون اين زيارت ما بايد آمادگي خود را جهت دفاع از امامان نشان دهيم.
- امام دراين زيارت به نکته‌ي بسيار مهمي اشاره مي‌کند و آن اين که تمام اعمال به پيروي از امامان مقبول مي‌افتد و ده‌ها نکته ديگر که هر خواننده را به حيرت وا مي‌ دارد.
 
امام کيست و جايگاه او چيست؟
بايد اذعان کرد که مقام رفيع امام را کسي جز امام معصوم نمي‌تواند تبيين کند. اما م هادي(ع) در اين زيارتنامه، امامان معصوم(ع) را امامان هدايت، چراغ هاي تاريکي‌ها، نشانه‌هاي پرهيزکاري، صاحبان خرد، پناهگاه مردمان، نمونه هاي اعلاي الهي و حجت‌هاي خدا بر اهل دنيا و آخرت، معرفي کرده است، همچنين آن‌ها را جايگاه‌هاي شناسائي خدا و مسکن هاي برکت خدا و معدن هاي حکمت خدا و نگهبانان سر پروردگار و حاملان کتاب خدا و اوصياي پيامبر خدا(ص) دانسته است. آنان دعوت کنندگان به سوي خدا و راهنمايان به راه‌هاي خوشنودي خدا و استقرار يافتگان در فرمان پروردگار و کاملان در محبت خدا و مخلصان در توحيد و آشکارکنندگان امر و نهي خدا و بندگان گرامي او هستند که هرگز بر خداوند در گفتار پيشي نگيرند.
در اين زيارت گران‌سنگ امامان(ع) به عنوان نمايندگان خدا و برگزيدگان او و گنجينه‌ي دانش پروردگار و راه و نور و برهان روشن او، پيشوايان راهبر و راه يافته و معصوم و گرامي و مقرب و پرهيزکار و راستگو و زبده‌اي معرفي شده‌اند که فرمانبرداران خدا و قيام کنندگان به فرمان او و انجام‌دهندگان خواسته‌اش مي‌باشند.
خداوند امامان را پسنديد تا جانشينانش در زمين و حجت‌هاي او بر بندگانش و ياوراني براي دينش و نگهبانان براي رازش و گنجينه داران براي دانشش و مفسران وحي‌اش و پايه‌هاي توحيدش و گواهان برخلقش و نشانه‌هايي براي بندگانش باشند.
در اين زيارت مي‌خوانيم که خداوند امامان را به صورت نورهايي آفريد و گرداگرد عرش قرار داد و با آوردنشان در اين جهان بر ما منت نهاد، و در خانه‌هايي قرارشان داد که نام و ياد او در آن‌ها برده شود. امامان وجودهاي گران‌بهايي هستند که فرمانبرداري از آنان فرمانبرداري از پروردگار مي‌باشد. آنچه را که خداوند به امامان داده به هيچ يک از جهانيان نداده است، هر شخص شريفي در برابر مقام رفيعشان سر به زير آورده، و هر متکبري به فرمانبرداري آنان گردن نهاده و هر گردنکشي فروتن گشته است و زمين به نور وجودشان روشن شده است.
در زيارت جامعه از امامان(ع) به عنوان کساني ياد شده که خداوند عالم وجود را به برکتشان آغاز کرد و به آنان نيز به پايان خواهد رساند. به خاطر وجود مقدس امامان(ع) است که باران مي‌بارد و به يمن وجود و برکتشان، خداوند آسمان را نگه مي‌دارد و به وسيله آنان غم و اندوه زدوده شده و هر سختي و ناگواري برطرف مي‌شود.
اين امام است که خداوند به وسيله‌ي او ما را از ذلت و بدبختي بيرون آورده و از سختي‌ها و گرفتاري‌ها نجات داده و گشايشي حاصل مي‌کند.
خداوند متعال، به وسيله امام معصوم، ما را از پرتگاه هلاکت و نابودي و از آتش جهنم نجات مي‌دهد و به وسيله‌ي دوستي و پيروي از آنان، دستورات دينمان را تعليم مي‌دهد.
 
چند حديث گران بها از امام هادي (عليه السلام)
1- غضب و تندى در مقابل آن کسى که توان مقابله با او را ندارى، علامت عجز و ناتوانى است، ولى در مقابل کسى که توان مقابله و رو در روئى او را دارى علامت پستى و رذالت است.
2- هرکس مطيع و پيرو خدا باشد از قهر و کارشکنى ديگران باکى نخواهد داشت.
3- هر که بر طريق خداپرستي محکم و استوار باشد، مصائب دنيا بر وي سبک آيد، گر چه تکه تکه شود.
4- فروتني در آن است که با مردم چنان کني که دوست داري با تو چنان باشند.
5- نارضايتي پدر و مادر ، کم تواني را به دنبال دارد و آدمي را به ذلت مي کشاند.
6- خداوند دنيا را منزل حوادث ناگوار و آفات, و آخرت را خانه ابدي قرار داده است و بلاي دنيا را وسيله به دست آوردن ثواب آخرت قرار داده است و پاداش اُخروي نتيجه بلاها و حوادث ناگوار دنياست.
7- کسي که از خدا حاجتي را مي خواهد؛ قبر جدم حضرت رضا(عليه السلام) را در طوس با غسل، زيارت کند و دو رکعت نماز بالاي سرش بخواند و در قنوت نماز، حاجت خويش را طلب نمايد در اين صورت حوائج وي مستجاب مي شود، مگر آن که طلب انجام گناه و يا قطع رحم را کند.
8- کسي که در معاشرت با برادران ديني خود، تواضع کند، به راستي چنين کسي نزد خدا از صدّيقين و از شيعيان علي بن ابي طالب(عليه السلام) خواهد بود.
9- اگر مردم در راههاي مختلف حرکت کنند. هر آينه من در مسير و وادي مردي حرکت خواهم کرد که خدا را به تنهايي خالصانه عبادت مي کند.
10- شکرگزاري از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنياي فاني است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است.
11- مکان هايي براي خداوند متعال وجود دارد که دوست دارد در آن ها به درگاهش دعا کنند تا به مرحله اجابت برسد و حائر حسين(عليه السلام) يکي از آن مکان هاست.
12- گلايه کليد گرانباري است ، ولي گلايه بهتر از کينه توزي است.
13- ستمکار بردبار، چه بسا که بوسيله حلم و بردباري، از ستمش گذشت شود و چه بسا حق دار نابخرد، که با سفاهت خود ، نور حق خويش را خاموش کند.
14- حسد موجب نابودى ارزش و ثواب حسنات مى گردد و تکبّر و خودخواهى جذب کننده دشمنى و عداوت افراد مى باشد.
 
اميد است که با بهره از سخنان و هدايت هاي گران بهاي اين امام بزرگ و مهربان، مسير زندگي را آگاهانه تر و بهتر طي کنيم.
 
 
 
 
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد.برای عضویت اینجا کلیک کنید.